درخواست کمک مفتی سعودی برای جلوگیری از سقوط «القلمون»

به گزارش افکارنیوز، «عبد الله المحیسنی»، مفتی سعودی که به نزدیک بودنش به گروه‌های تروریستی تکفیری فعال در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره معروف است، پس از رجز خوانی‌ در صفحه اینترنتی‌اش در «توئیتر» در خصوص موفقیت‌ها و پیروزی‌های گروه‌ تکفیری جبهه النصره در تصرف شهرهای ادلب و جسر الشغور در استان ادلب، هم اکنون ندای استغاثه و درخواست کمک برای جلوگیری از سقوط و از دست دادن این دو شهر و همچنین منطقه «القلمون» را سر می‌دهد.

این مفتی تکفیری سعودی در جدیدترین پستی که در توئیتر گذاشته، پیش بینی کرده که خیلی زود باید در انتظار سقوط شهر جسر الشغور و منطقه القلمون باشیم و به همین منظور از دیگر گروه‌های تروریستی درخواست کمک‌های انسانی، نظامی و مالی کرده است.

المحیسنی در پست خود تاکید کرده است که گروه‌های مسلح تشکیل دهنده «جیش الفتح» که طی یک ماه اخیر ادلب و جسر الشغور را تصرف کرده‌اند، در وضعیت مالی سختی بسر می‌برند، به گونه‌ای که مجبور شده‌اند، حقوق عناصر خود را قطع کنند و با آنها برای خود تسلیحات نظامی تهیه کنند، در حالی‌که طول این مدت هیچ یک از گروه‌های متمول مسلح پشیزی به جیش الاسلام کمک کنند و جیش الاسلام از این حیثمورد بی‌مهری و حتی خیانت واقع شده‌اند.

این مفتی تکفیری سعودی تاکید کرد: در صورت ادامه این بی‌توجهی‌ها و خیانت‌ها باید در انتظار سقوط جسر الشغور به خاطر کمبود ذخایر تسلیحاتی باشیم.

وی همچنین برای نجات القلمون از سیطره ارتش سوریه و مقاومت حزب الله و تغییر معادله میدانی به سود گروه‌های مسلح درخواست ۲ میلون دلار کمک مالی کرده است.

المحیسنی دلیل نوشتن این پست را گلایه و شکایت اتاق عملیات گروههای مسلح در ادلب و القلمون به خاطر عدم دریافت کمکهای مالی و تسلیحاتی عنوان کرد.