اسرائیل پیشنهاد آلمان برای پیوستن به مذاکرات را رد کرد

به گزارش افکارنیوز، " ریون ریولین " رئیس اسرائیل پیشنهاد آلمان برای پیوستن اسرائیل به مذاکرات هسته‌ای با ایران را رد کرد و گفت که وی خواستار آن است که تمامی گزینه‌ها برای اسرائیل همچنان باز باشد.

سخنان ریولین در جریان سفر وی به آلمان به مناسبت پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و آلمان و در جریان دیدار با " آنگلا مرکل " صدر اعظم آلمان مطرح شد.

این سفر همزمان با آغاز مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ برای نگارش متن توافق نهایی انجام می‌شود.

روزنامه اسرائیلی " معاریو " صبح امروز گزارش داد که مقامات در آلمان به ریولین پیشنهاد پیوستن به مذاکرات توافق نهایی با ایران را داده‌اند.

این روزنامه نوشت که ریولین این پیشنهاد را رد کرده و گفته است که اسرائیل به مذاکرات نخواهد پیوست تا تمامی گزینه‌ها در برابر اسرائیل برای مقابله با " تهدید وجودی " باز باشد.

وی اضافه کرد: اسرائیل معتقد است که حفظ تحریم‌های کنونی علیه ایران، ‌این کشور را مجبور می‌کند تا برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

" اشتان‌مایر " وزیر امور خارجه آلمان به روزنامه معاریو گفته بود که وی در جریان گفت‌وگوها با ایران به موضوع امنیت اسرائیل توجه خواهد کرد.

از سوی دیگر " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه در کنفرانسی با حضور " ارسولا ون در لین " وزیر دفاع آلمان گفت که تهدید ناشی از جاه طلبی های امپریالیستی و دینی ایران بزرگترین خطر برای منطقه به شمار می‌آید.

نتانیاهو افزود: اسرائیل تلاش ایران برای ایجاد امپراطوری که با بلندپروازی‌های هسته‌ایش همراه شده را به عنوان بزرگترین چالش امنیتی خاورمیانه می‌داند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: آنها در حال به پیش بردن کمپین فتح و براندازی در سرتاسر خاورمیانه، یمن و اطراف مرزهای اسرائیل هستند و فاصله زیادی از مرزهای ما در بلندی‌های جولان و غزه ندارند.

نتانیاهو به وزیر دفاع آلمان گفت که اسرائیل خواستار توافق بهتری از توافقی که در لوزان سوئیس درباره برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده، است.

وی افزود: ما معتقدیم که توافق بهتری از آنچه که در لوزان پیشنهاد شده، نیاز است و من فکر می‌کنم که این برای آینده مشترک ما و امنیت عمومی ما مهم است. هر زمان که من فرصت صحبت کردن با[آنگلا] مرکل[صدر اعظم آلمان] را داشتم از درک وی درباره این تهدیدات بزرگ تحت تاثیر قرار میگرفتم و من به دنبال بحثکردن با شما در این باره و چگونگی پیشبرد همکاری‌هایمان هستم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این مهم است که به نگرانیهای اسرائیل درباره توافق هستهای با ایران به دقت گوش داده شود.