حزب کارگر از همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرد

به گزارش افکارنیوز، رویترز اعلام کرد: «اندی بورنهام» شانس اول دستیابی به رهبری حزب کارگر انگلیس از ایده برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرد اما عنوان داشت که وی درخواست خواهد کرد که این همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برگزار شود.

وعده بورنهام برای حمایت از همه‌پرسی موضع سنتی چپ‌گرایانه حزب کارگر را نقض می‌کند، موضعی مبنی بر اینکه تنها در شرایطی از برگزاری همه‌پرسی حمایت می‌شود که قدرت و اختیارات بیشتری از لندن به بروکسل منتقل شود.

بورنهام در سخنان خود عنوان داشت که همه‌پرسی باید در سال ۲۰۱۶ برگزار شود - موعدی که از جدول زمانی کنونی دولت محافظه‌کار انگلیس(سال ۲۰۱۷) زودتر است، - تا موجب رفع زودتر ابهامات و عدم اطمینان بخش تجاری انگلیسی شود.

وی خطاب به نشریه آبزرور گفت: «تحت رهبری من، حزب کارگر حضوری لجاجت‌آمیز و بخل‌ورزانه نخواهد داشت. ما از همه‌پرسی استقبال خواهیم کرد. این همه‌پرسی باید در سال ۲۰۱۶ برگزار شود».

بورنهام افزود: «غرولند و سروصدا کردن طی این پارلمان، در راستای منافع هیچ کسی نخواهد بود».

در پی شکست حزب کارگر در انتخابات پارلمانی انگلیس، اِد میلیبند که رهبری این حزب را برعده داشت از سمت خود کنارهگیری کرد. هماکنون اولویت اصلی حزب کارگر انتخاب جانشینی برای میلیبند است.