آغاز صادرات LNG آمریکا تا پایان سال جاری

به گزارش افکارنیوز، رویترز اعلام کرد: شرکت گازی چنی یر آمریکا اعلام کرد این شرکت صادرات اولین محموله های گاز طبیعی مایع شده آمریکا را تا پایان سال جاری آغاز خواهد کرد.

یکی از مقامات ارشد شرکت چنی یر آمریکا طی سخنانی در کنفرانس نفت و گاز در کوالالامپور مالزی اعلام کرد خریداران چنی تمایل خود را برای واردات طولانی مدت گاز از آمریکا اعلام کرده اند.

چنی یر اعلام کرده است اگر چه تا کنون هیچ خریدار چینی برای محموله های گاز صادراتی آمریکا ثبت نام نکرده است اما تمایل زیادی از سوی چینی ها به خصوص برای سال های ۲۰۲۰ به بعد برای واردات حجم های بالا از گاز آمریکا وجود دارد.

این شرکت تأکید کرده است که بازار چین برای صادرات گاز آمریکا مناسب است و شگفت انگیز نخواهد بود که در سال های آینده محموله های قابل توجهی از گاز آمریکا به چین صادر شود.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، این کشور قصد دارد با افزایش تولید گاز طبیعی مایع شده خود، تا سال ۲۰۲۰ به سومین صادر کننده گاز پس از قطر و استرالیا در جهان تبدیل شود.

بر اساس برنامه دولت استرالیا تا سال ۲۰۱۹ صادرات گاز این کشور نسبت به حجم امروزی با افزایش سه برابری به ۸۶ میلیون تن سالانه خواهد رسید.

صادرات گاز قطر نیز در سال ۲۰۲۰ معادل ۷۷ میلیون تن پیش بینی شده است که آمریکا با ۶۱.۵ میلیون تن در این سال سومین صادر کننده گاز طبیعی مایع شده در جهان خواهد بود.

به دلیل کاهش قیمت نفت و افزایش تولید گاز طبیعی، قیمت LNG در بازارهای آسیایی از ماه فوریه سال جاری تا کنون به دو سوم کاهش یافته است.