جدیدترین اخبار از اوضاع میدانی در استان الانبار

به گزارشافکارنیوز، با ورود تعداد زیادی از نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» و نیروهای ارتش عراق به استان «الانبار» و نیروهای تروریستی داعش از حالت تهاجمی به حالت تدافعی روی آورده‌اند.

نیروهای بسیج مردمی عراق و نیروهای پلیس فدرال و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه شب گذشته موفق به پیشروی از دو محور در استان الانبار شدند.

نیروهای عراقی در محور اول بعد از درگیری شدید با نیروهای تروریستی داعش موفق شدند بر مرکز پلیس منطقه «الحصیبه» و همچنین پمپ بنزین اصلی منطقه «البوحمید» سیطره پیدا کنند.

در محور دوم نیروهای عراقی موفق به پاکسازی منطقه «البودمنه» شدند و همچنین تا منطقه منازل مسکونی «البوفارس آل طه» به پیشروی خود ادامه دادند. طبق اطلاعات بدست آمده درگیری شدیدی بین نیروهای عراقی با نیروهای تروریستی داعش در منطقه «الحدیثه» گزارش می‌شود.

همزمان نیروهای گردان «حضرت علی اکبر(ع)» تحت نظر «الحشد الشعبی» دو تن از تک تیرندازان داعش را در شرق فلوجه به اسارت گرفتند.

همچنین رزمندگان مقاومت با شناسایی تحرکات نیروهای تروریستی داعش در اطراف شهر فلوجه با کار گذشتن تعدادی مین در مسیر نیروهای داعش، ۳۳ تن از آنها را به هلاکت رساندند.

همچنین نیروهای گردان «عاشوراء» تحت نظر الحشد الشعبی بعد از شناسایی مواضع و تحرکات نیروهای تروریستی داعش توسط پهپاد، حملات موشکی سنگینی را از شب گذشته تا صبح امروز علیه نیروهای تروریستی داعش انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در پی حملات موشکی نیروهای گردان عاشوراء به مواضع داعش ده ها تن از نیروهای تروریستی داعش از جمله چند فرمانده به هلاکت رسیدند.

نیروهای تروریستی داعش از ترس پیشروی نیروهای بسیج مردمی و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه در شرق فلوجه و شهر فلوجه اقدام به مین گذاری و بمب در تمامی جاده ها و خیابانها و حتی خانه‌های مناطق کرده‌اند تا از سرعت پیشروی نیروهای عراقی جلوگیری کنند.