سناتورهای آمریکایی خواستار پذیرش پناهندگان سوری شدند

به گزارش افکارنیوز، یک گروه ۱۴ نفری از سناتورهای دموکرات سنا نامه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند و از او خواستند که شمار پناهندگان سوری که در شهرها و روستاهای آمریکا پناه می‌گیرند، به طرز چشمگیری افزایش دهد.

پایگاه اینترنتی «ورلد نت دیلی» گزارش کرد که آمریکا می‌بایست ظرف یکسال و نیم آینده، دستکم ۶۵ هزار پناهنده سوری را بعنوان پناهنده دائمی بپذیرد.

در این نامه چهارصفحه‌ای که نسخه‌ای از آن برای «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «جه جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا فرستاده شده است، آمده: در حالیکه آمریکا بزرگترین اعطاکننده کمک‌های اسناندوستانه برای پناهندگان سوری است، ما باید به طور چشمگیری تعداد پناهندگان سوری که برای اسکان در آمریکا می‌پذیریم را افزایش دهیم.

طبق این گزارش، بیش از ۳.۵ میلیون سوری در سازمان ملل بعنوان پناهنده ثبت شده‌اند و سازمان ملل قصد دارد حدود ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد را به کشورهای باصطلاح طرف سوم منتقل کند.

این ۱۴ سناتور به رهبری «ریچارد دوربین» از ایالت «ایلینوی»، «آمی کلوبوچار» از ایالت «مینه‌سوتا»، «دایان فینستین» از ایالت کالیفرنیا چنین نامه‌‌ای را برای اوباما نوشتند.

ادامه رنج و مشکلات آوارگان سوری طی چهار سال و با وجود همه وعده‌های مدعیان دوستی با سوریه، درحالی است که پشتیبانی همه جانبه ترکیه و دیگر کشورهای حامی گروه‌های مسلح و تروریست‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده جنگ داخلی چهار ساله میان شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی در سوریه، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار کشته و دست‌کم ۱۰ میلیون آواره برجا گذاشته است.

«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست راهکاری برای پایان دادن به بحران سوریه و رنج‌های مردم این کشور پیدا کنند.

حمایت‌های آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر از تروریست‌ها از سال ۲۰۱۱ تا میانه سال ۲۰۱۴ کاملاً علنی بود؛ طی این مدت تروریست‌های داعش و جبهة ‌النصرة در خاک اردن آموزش می‌دیدند و از طریق این کشور و ترکیه حمایت‌های لجستیکی می‌شدند.