گارد امنیتی سعودی بر مساجد عربستان نظارت می‌کند

به گزارش افکارنیوز، منابع آگاه به نقل از وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان تاکید کردند، نظارت بر مساجد توسط نیروی امنیتی این کشور اجرا می شود.

سایت القطیف روز جمعه افزود: با توجه به صدور فرمان شماره ۲۴ سلطنتی، استفاده از گارد ویژه امنیتی در چارچوب شرایط و ضوابطی در پروژه های جدید برای احداثمساجد در نظر گرفته شده و پیمانکاران و خیرین باید به آن پایبند باشند.

منابع خبری، تشکیل کمیسیون بررسی موضوع مساجد را اعلام و تاکید کردند: این بررسی در مراحل پایانی قرار دارد و نتایج آن برای تصمیم گیری در اختیار وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت و جایگاه نبی مکرم اسلام(ص) در خطبه ها از سوی ائمه جماعات و خطبا، خواستار حفظ چارچوب ها و عدم اشاعه افراطی گری از سوی آنها شد.

شهر القدیح در بخش شمال غربی شهر القطیف واقع شده و حدود ۲ کیلومتر از آن فاصله دارد، این شهر در وسط نخلستان قرار دارد و از سمت غرب با تپه‌های بلند شن احاطه شده و از شرق نیز به ساحل خلیج فارس مشرف است.

در حمله انتحاری ظهر روز جمعه، اول خرداد ماه، یک تروریست با پوشیدن کمربند انفجاری خودش را در میان نمازگزاران مسجد " امام علی(ع) " که در شهرستان " القدیح " در منطقه قطیف(شرق عربستان) قرار دارد، منفجر کرد. در این حمله انتحاری دست‌کم ۲۱ تن از شرکت کنندگان در نماز جمعه این مسجد، از جمله یک کودک شهید و ۱۲۳ نفر زخمی شدند.