به گزارش افکارنیوز، الفرات اعلام کرد: گردان های جهاد وابسته به نیروهای مردمی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان گردان های جهاد موفق به اسارت بیش از ۹۰ داعشی در صلاح الدین شده اند.

در این بیانیه از پیشروی های گسترده نیروهای مردمی در مناطق صلاح الدین شامل جاده اللاین و مناطق الرمیلات و الفرحانیه تا منطقه الاسحاقی خبر داده شده است.

منابع رسانه ای وابسته به نیروهای مردمی بیان کرد: همزمان با به اهتزاز درآمدن پرچم عراق در مناطق شمال الدجیل تا الثرثار، تروریست ها فریاد استغاثه سر دادند.

پیشروی دربیجی والمالحه و البستان و تل ابو جراد در صلاح الدین

به گفته این منابع نیروهای امنیتی و مردمی موفق به انهدام انبارهای سلاح و منازل بمب گذاری شده از سوی تروریست ها کردند و یک کارگاه تولید ماده منفجره سی فور را در بیجی منهدم کرده اند و بر خیابان های اصلی در جنوب بیجی مسلط شدند و همین موضوع سبب شده است که تروریست ها خواستار حضور عوامل انتحاری چچنی شوند.

این منابع اعلام کردند: پیشروهای گسترده ای در منطقه البعیجی به دست آمده است و نیروهای امنیتی و مردمی بر محور البستان در منطقه المالحه در شمال صلاح الدین مسلط شده اند. این نیروها همچنین ادوات تروریست ها را منهدم کردند.

به گفته این منابع نیروهای مردمی در حال پیشروی در محور تل ابوجراد هستند و شمار زیادی از تروریست های چچنی در این محور به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند. این منابع بیان کردند: نیروهای مردمی از پنج محور در حال پیشروی هستند.

دفع حمله داعش در منطقه الفتحه در شمال صلاح الدین

حامد الکربلایی مسئول سازمان بدر امروز جمعه گفت: نیروهای بدر موفق به دفع حمله داعش در منطقه الفتحه در شمال صلاح الدین شدند.
وی افزود: درگیری های شدیدی میان نیروهای بدر شعبه کربلا با مشارکت نیروهای مردمی از شب گذشته تا بامداد امروز جمعه در گرفت که این هجمه داعش دفع شد.

پیشروی در منطقه الصینیه در صلاح الدین و محاصره این منطقه استراتژیک

یک منبع وابسته به عملیات صلاح الدین بیان کرد: نیروهای امنیتی و مردمی و لشکر طلایی داعشی ها را در منطقه الصینیه در غرب بیجی هدف قرار دادند. نیروهای امنیتی و مردمی الصینیه را در محاصره دارند و روستاهای اطراف آن را پاکسازی کرده اند. این منطقه یعنی الصینیه از سه محور شمال و شرق و جنوب در محاصره قرار دارد.

این منبع از هلاکت یکی از سرکرده های داعش موسوم به ابو مریم الجزایری خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی و مردمی طی عملیاتی در ناحیه الصینیه در شمال بیجی و طی عملیات اطلاعاتی دقیق موفق به هلاکت این سرکرده شدند.

آخرین دستاوردهای نیروهای امنیتی و مردمی در صلاح الدین و الانبار به گواهی وزارت دفاع عراق

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در منطقه سید غریب در استان صلاح الدین موفق به هلاکت ۱۰ تروریست و سوزاندن ادوات تروریست ها شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مردمی و امنیتی مناطق ممتد از خط اللاین به سوی جاده الدجیل، سید غریب، الکسارات، السمیلات، البو صایل، الرفیعات، الفرحانیه، الرمیلات، الصبیحات، البو شلش، البوعلول و مجمع الامانه را پاکسازی کردند. این نیروها در حالت حرکت به سوی تاسیسات المثنی و کیلومتر پنج غرب این تاسیسات هستند. در این عملیات ۲۳ تروریست به هلاکت رسیدند وادوات آنها از جمله۶ توپ ۲۳ میلی متری تروریست ها منهدم و مراکز داعش و مهمات آنها منهدم شد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای لشکر هشتم پیاده با حمایت نیروی هوایی عملیاتی در منطقه البوشهاب در الرمادی انجام داده اند که طی این عملیات ۱۶ ترویست به هلاکت رسیده اند و ۹ نفر دیگر زخمی شده اند و شش خودرو تروریست ها شامل ادوات زرهی تروریست ها منهدم شده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای عملیات دجله اقدام به پاکسازی مناطق العرابضه، المجاریه، منصوریه الجبل الاسیود، العالی، َ ابودهن، شروین، بزایز، شریون، الدوالیب، حمبس، زحام، الزور، الاحیمر، السوامره وجبینات کردند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در این عملیات بمب های حاوی ماده سی فور و موشک های کاتیوشا و لوله های ۱۴۰ سانتی متری حاوی ماده سی فور و خمپاره انداز و سیم تله انفجاری و تعدادی دیگر از ادوات و مهمات کشف و ضبط شد.

در این بیانیه آمده است: واحدهایی از عملیات سامراء شروع به اجرای مرحله دوم عملیات لبیک یا عراق از محور النباعی به سوی تاسیسات المثنی کرده اند و با دشمن درگیر شده اند و در این عملیات سه خودرو تروریست ها و دو موتور سیلکت منهدم و ۴۰ بمب خنثی شد و شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند. نیروها به تاسیسات المثنی رسیده اند و مناطق واقع در منطقه الکسارات و المثنی را آزاد کرده اند.

عملیات در غرب الرمادی و منطقه البغدادی

از سوی دیگر یک منبع نظامی اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق از لشکر شانزده به فرماندهی ناصر الغنام به منطقه البغدادی در غرب الرمادی برای پاکسازی این مناطق از داعش رسیده اند.

۴۰ کشته و زخمی در انفجارهای بغداد

از سوی دیگر تروریست ها که هر گاه در جبهه های جنگ تحت فشار قرار می گیرند می کوشند بغداد را نا امن کنند دست به اقدامات بمب گذاری زدند و بر اثر انفجار خودروهای بمب گذاری شده در هتل شرایتون وهتل بابل شماری کشته و زخمی شدند.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در پارکینگ هتل شرایتون در بغداد ۵ نفر کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند در اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در هتل بابل نیز چهار نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند.

۲۲۵۳۴ کشته و زخمی از ابتدای سال جاری میلادی در عراق

همزمان فاضل الغراوی عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق اعلام کرد که از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۲۲۵۳۴ کشته و زخمی شده اند که از این تعداد ۸۰۴۷ نفر کشته و ۱۴۴۸۷ نفر زخمی هستند. این از تاریخ ۱/۱ / ۲۰۱۵ تا۲۸/۵ / ۲۰۱۵ است.