ایران از آغاز بحران عراق در کنار ما بوده است

به گزارش افکارنیوز، «فواد معصوم»، رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه‌ای اختصاصی با «صدای آمریکا» گفت ایران از روزهای آغاز بحران عراق با ارسال کمک‌های انسانی به این کشور کمک کرده است.

رئیس‌جمهور عراق در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در مبارزه عراق با گروه تروریستی داعش، گفت: «ایران از ابتدا کمک‌های بشردوستانه مانند آب و غذا ارسال کرد به ویژه برای مناطقی مثل سنجر. ایران متخصصانی هم برای یاری‌رسانی به مردم فرستاد. سلاح و مهمات هم همین‌طور. این مهم بود.»

وی افزود: «اگر عراق به دست داعش بیفتد، ایران هم تهدید می‌شود. این طور نیست که آنها دور از دسترس هستند. تهدیدی که امروز در عراق حاکم است به ایران می‌رسد. به ترکیه و به بسیاری از کشورهای همجوار می‌رسد و به همین دلیل است که هر کشوری، از منظر امنیت ملی خودش، به نحوی متفاوت به عراق کمک می‌کند.»

رئیس‌جمهور عراق درباره ارزیابی خود از وضعیت امنیتی در عراق هم گفت که در حال حاضر در این کشور یک خلأ بزرگ امنیتی وجود دارد زیرا عراق تا کنون ارتش نداشته است.

فواد معصوم افزود ارتش عراق از زمان انحلال توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳، به نحو منسجم سازماندهی نشده و به همین دلیل اکنون این کشور به نیروهای داوطلب نیاز دارد.