تصاویر کمک‌رسانی ترکیه به تروریست‌های سوریه

به گزارشافکارنیوز، روزنامه " جمهوریت " در نسخه چاپی و سایت اینترنتی خود، تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرد که ثابت می کند دولت ترکیه در ابتدای سال ۲۰۱۴ برای تروریست ها در سوریه سلاح فرستاده است.

براساس این تصاویر، دولت ترکیه خمپاره ها را زیر محموله داروی ارسالی به سوریه مخفی کرده است.

به نوشته این روزنامه، کامیون های حامل این محموله های دارویی در اختیار یک سازمان امدادرسان قرار داشتند که ارتش ترکیه نزدیک مرز سوریه جلوی ادامه مسیر آنها را گرفته است.

به نوشته " جمهوریت "، دولت ترکیه هزار خمپاره و هشتاد هزار فشنگ سلاح های سبک و سنگین را به همراه صدها بمب دیگر را که از روسیه و کشورهای مشترک المنافع خریداری شده اند به سوریه منتقل کرده است.

این موضوع که به یک رسوایی سیاسی تبدیل شده است باعثمطرح شدن سؤالات و تردیدهایی درباره میزان دست داشتن دولت ترکیه در این موضوع شده است. دولت داود اوغلو، اتهامات درباره ادامه ارسال کمک ها به تروریست ها در سوریه را با وجود انتشار این تصاویر، به شدت رد نموده است.
همچنین دولت ترکیه رسانه ها و فیسبوک و تویتر را از انتشار هر گونه خبر درباره این موضوع منع کرده است.

علاوه بر این شماری از دادستان ها را به تلاش برای سرنگونی کابینه و مانع تراشی بر سر ادامه فعالیت آن متهم کرده است که ممکن است، در صورت محکومیت به حبس ابد محکوم شوند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به طور علنی، فتح الله گولان رهبر مخالف دولت را به تلاش برای سرنگونی کابینه اش متهم کرد.
فیلم

انتشار اطلاعات جدید به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه، باعثنگرانی شدید حزب عدالت و توسعه شده است