سعودی‌ها در روند مذاکرات صلح یمن مانع‌تراشی می‌کنند

به گزارش افکارنیوز، «وائل الحسن» عضو دفتر سیاسی حزب توسعه ملی سوریه در دمشق در خصوص تداوم حملات عربستان به یمن اظهار داشت: رفتارهای رژیم آل سعود امروز وحشیانه‌تر از قبل شده است.

وی تاکید کرد: ممانعت عربستان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و نیازهای اساسی مردم به مناطق آسیب دیده در جنگ در چارچوب نقشه نظام‌مند آل سعود برای آزار رساندن بیش‌تر ملت یمن است.

الحسن گفت: عربستان با تداوم حملات خود به یمن سعی در کارشکنی برای ایجاد راه حل سیاسی دارد و طبیعی است که اعلام برگزاری رایزنی‌های ژنو برای حل سیاسی بحران یمن بارها به تعویق افتاده است چرا که چهره یمن به آن گونه‌ای که سعودی‌ها می‌خواهند هنوز در نیامده است.

تحلیلگر سوری گفت: هنوز قفل و پیوست کامل و معامله‌ای بین آل سعود و مزدورانش در یمن منعقد نشده است بنابراین طبیعی است که سعودی‌ها در روند مذاکره مانع‌تراشی کنند.

الحسن تصریح کرد: نبرد یمن نبرد اراده است و آن طرفی که خواهان پیروزی است باید ثابت کند که اراده او قوی‌تر است، بنابراین ارتش و نیروهای مردمی در یمن باید در عرصه رویارویی با داعش و القاعده و همپیمانان آن دو، تلاش خود را بیش‌تر کنند و قبایل یمنی هم به پیشروی‌های خود در عمق خاک عربستان ادامه دهند و این امر رژیم آل سعود و همه متحدان آنها را به لرزه درخواهد آورد.

وی افزود: تشدید حملات ارتش و نیروهای مردمی علیه خاک عربستان موجب می‌شود که رژیم آل سعود در خصوص پرونده یمن در محاسبات خود تجدید نظر کند.

تحلیلگر سوری گفت: ملت یمن کاملا می‌دانند که درگیری‌های این کشور جنگ بین اهل تسنن و شیعیان نیست بلکه جنگ ملت‌های منطقه با طرح تکفیری‌هاست که در همه منطقه به اجرا درآمده است.

الحسن گفت: توطئه‌ها برای تجزیه منطقه از چند دهه پیش مطرح بوده است چرا که هدف از آن نابودی قضیه فلسطین با به راه انداختن جنگ بین ملت‌های هم‌کیش و آئین در منطقه است.

تحلیلگر سوری گفت: در برهه کنونی سخنوران و روحانیون دینی باید برای ارتقای تفکر اسلامی در بین ملت‌های منطقه تلاش کنند و رسانه‌های مقاومت هم با سم‌پاشی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به ائتلاف سعودی مقابله کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: منطقه امروز با نبردی سرنوشتساز روبروست و آنهایی که پیروز از آن خارج شوند میتوانند تاریخ و آینده منطقه و حتی همه جهان را تغییر دهند و آل سعود هم باید بداند که آتشی که به راه انداختهاند نخست دامن خود آنها را خواهد گرفت و از داخل، عربستان را نابود خواهد کرد به خصوص که در سایه خصومت بین اعضای خاندان حاکم سعودی، ارکان رژیم عربستان بیش از پیش متزلزل است.