آغاز حمله دفاعی یمن به عربستان به صورت رسمی

به گزارش افکارنیوز، جنبش انصار الله یمن که از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به خاک یمن تحت عنوان " توفان اراده "، سیاستِ " صبرِ راهبردی " در پیش گرفته و تاکید کرده بود برای هرگونه واکنش، در انتظار دستور سید عبدالملک الحوثی رهبر این جنبش است، سرانجام پس از گذشت دو ماه، واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی یمن " سبأ " در این راستا اعلام کرد که ارتش و کمیته های انقلابی یمن، پایگاه ها نظامی و پادگان هایی را در اراضی عربستان سعودی به ضرب موشک هدف قرار دادند.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی نظامی انصار الله که نام او را فاش نکرد، افزود: برج دیده بانی الردیف، پایگاه های المعزاب و السراح، پادگان العین الحاره و همچنین پادگان جبل دخان که همگی اماکن و پایگاه های نظامی در اراضی عربستان سعودی هستند، هدف موشک های یمنی قرار گرفتند.

این خبرگزاری همچنین از هدف قرار گرفتن یک عراده گشتی و یک عراده زره پوش سعودی در غرب پایگاه الشبکه در نجران توسط ارتش یمن و کمیته های مردمی خبر داد و تاکید کرد که این خودروها منهدم شدند.

علاوه بر آن، رادیو محلی الحدیده، خبر داد که ارتش یمن و نیروهای مردمی، ۱۰۰ فروند موشک به پایگاه های نظامی و پادگان های سعودی شلیک کردند و رزمندگان انصار الله موفق شدند وارد پایگان های نظامی سعودی شوند و مهمات سعودی ها را به غنیمت بگیرند.

رادیو الحدیده، این عملیات را " توفان ِ سپاسگزاری از شکیبایی ملت یمن " نامید که دو ماه در برابر تجاوزهای سعودی شکیبایی و پایمردی پیشه کردند. اما این نامگذاری هنوز از سوی فرماندهی ارتش یمن، به صورت رسمی اعلام نشده است.