داعش: تمام شیعیان باید ازمیان برداشته شوند

به گزارش افکارنیوز، شاخه عربستانی داعش موسوم به «ولایت نجد» با صدور بیانیه‌ای خواهان از میان بردن تمامی شیعیان موجود در شبه جزیره عربستان است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رکز آمریکایی رصد فعالیت‌های گروه داعش موسوم به «سایت»(SITE) اعلام کرد که در یک فایل صوتی ۱۳ دقیقه‌ای، سخنگوی داعش به نیروهایش دستور داده تا تمامی دشمنان اسلام به ویژه شیعان را بکشند.

سخنگوی داعش در ادامه سخنان تهدید آمیز خود گفت: «شیعیان بی‌ایمان و مرتد هستند و ریختن خون آن‌ها مباح است و حتی اموال آنها را نیز می‌توان مصادره کرد. این وظیفه همگان است تا آن‌ها را به قتل رسانید.»

گروه تروریستی داعش هفته گذشته با بمبگذاری در دو مسجد شیعیان در یکی در قطیف و سپس در دمام، باعثشهادت ۲۵ نفر در این مناطق عمدتا شیعه‌نشین شد.

هرچند عربستان سعودی می‌گوید برای حفاظت از مناطق شیعه‌نشین و تأمین امنیت این اقلیت تلاش می‌کند، اما مفتی‌های وهابی وابسته به آل‌سعود همچنان به ترویج افکار ضدشیعی مشغول هستند.

در جریان بمبگذاری روز گذشته دمام نیز، دو نیروی مردمی بسیج شیعیان شهر از ورود بمبگذار انتحاری به مسجد جلوگیری کرده و خود به شهادت رسیدند. با این حال ریاض در رسانه‌های خود اعلام کرد نیروهای امنیتی دولتی مانع موفقیت این عملیات شده‌اند.