مبارز سریانی، تروریست داعش را سر برید

به گزارش افکارنیوز، این نهاد حقوقی سوری روز گذشته اعلام کرد، یکی از مبارزان سریانی که در کنار واحدهای دفاع کُرد در شمال شرق سوریه می جنگید، بعد از به اسارت در آوردن یکی از عناصر داعش در اطراف یکی از شهرهای آشوری، سر وی را از بدن جدا کرده است.

دیده بان افزود: این عنصر داعشی از اتباع غیرسوری بود که در یکی از روستاهای آشوری در اطراف شهرک تل تمر در استان حسکه به اسارت در آمد.

سر بریدن روشی برای اعدام است که عناصر تروریست داعش برای شهروندان، نظامیان و حتی خبرنگارانی که آنان را دشمن خود به شمار می آورند، اجرا می کنند.

رامی عبدالرحمن مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه توضیح داد؛ این عنصر داعشی چند روز بعد از پاکسازی ده ها شهرک و روستا توسط مبارز کُرد، سریانی و آشوری در شهرک تل شامیرام گم شده بود و بعد از آن که به عضویت در داعش اعتراف کرد، رزمنده سریانی برای گرفتن انتقام بی گناهانی که توسط داعش کشته شده اند، وی را سر برید.

داعش از اوایل اسفند گذشته به طور گسترده به شهرها و روستاهای آشوری در منطقه خابور در حومه حسکه حمله کرد و تا هفته گذشته ۱۴ شهرک را تحت کنترل خود در آورد. تروریست ها ۲۲۰ نفر از اهالی این مناطق را به اسارت در آوردند که هنوز ۲۱۰ نفر از آنها را در اسارت خود دارند.