«داعش» ۵۰۰ کودک را در دیالی و الانبار ربود

به گزارش افکارنیوز، «جاسم السعدی»، سرگرد نیروی پلیس استان دیالی عراق افشا کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش حدود ۱۰۰ کودک قرار گرفته در گروه سنی زیر ۱۶ سال را در مناطق تحت سیطره‌ خود در این استان در صفوفش به خدمت گرفته است.

این مقام مسئول نیروی پلیس استان دیالی در این خصوص توضیح داد که داعش پس از شستشوی مغزی و فریب دادن این کودکان به شیوه‌های مختلف و ابزارهای متفاوت، در حملات انتحاری از آنها استفاده می‌کند.

سرگرد السعدی افزود: داعش تلاش دارد، پس از آموزش دوره‌های ویژه نظامی به این کودکان، آنها را در جنگ و مقابل نیروهای مسلح و ارتش عراق در استان صلاح الدین به خدمت بگیرد.

وی هشدار داد: ‌ داعش شماری از این کودکان را به مناطق دیگر عراق و حتی سوریه، بخصوص مناطق شرقی و شمالی آن که تحت تصرف این گروه است، منتقل می‌کند.

پایگاه خبری آسیا نیز نوشت، «فرحان محمد»، عضو شورای استانداری الانبار نیز افشا کرد که داعش بیش از یک هفته است که حملاتی را علیه شهرهای الرطبة، القائم، عانة و راوه، واقع در غرب الانبار انجام می‌دهد و در این حملات اقدام به ربودن کودکان و انتقال آنها به پایگاه‌های نظامی‌اش در شهر مرزی قائم و همچنین سوریه می‌کند.

فرحان محمد در این خصوص تاکید کرد که داعش دستکم ۴۰۰ کودک عراقی را به این شیوه ربوده است تا آنها را در صفوفش و عملیاتهایش در مناطق مختلف استان الانبار به خدمت بگیرد.