فرماندار آمریکایی: ایران باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد

به گزارشافکارنیوز،یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «به رسمیت شناختن» رژیم صهیونیستی را پیش شرط هرگونه مذاکره با ایران دانست.

در حالی که تلاش‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هر روز گسترده‌تر می‌شود، یک نامزد انتخابات ۲۰۱۶، بر لزوم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان پیش شرط مذاکرات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه «نیوجرسی دات کام»، کریس کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ در جمع ۱۵۰ عضو این حزب در آیووا دولت باراک اوباما را به ضعف در اتخاذ مواضع مقتدرانه در سیاست خارجی متهم کرد.

او که در برخی رسانه‌های آمریکایی به بدزبانی شهرت دارد، در این سخنرانی گفت که «بی پره صحبت کردن و رک‌گویی» در سیاست خارجی سبب تامین امنیت آمریکا و ترس دشمنان واشنگتن خواهد شد.

کریستی با اشاره به تنشهای واشنگتن و مسکو و متهم کردن اوباما به ضعف در برابر روسیه تاکید کرد: «اگر رئیس‌جمهور شوم می‌توانم این را به شما بگویم که هرگز ولادیمیر پوتین درباره آنچه من قابل قبول و غیرقابل قبول می‌دانستم، دچار تعجب نمی‌شد».

فرماندار جمهوریخواه آمریکا گریزی به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵ + ۱ زد و باز هم اوباما را به ضعف در سیاست خارجی متهم کرد. او گفت که اگر او رئیس‌جمهور بود مقامات ایران می‌دانستند که «تا زمانی که ایرانیها علنا حق اسرائیل برای موجودیت را به رسمیت نشناسند، هیچ مذاکره‌ای با آمریکا وجود نخواهد داشت».

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیشتر هم برخی سناتورها و نمایندگان کنگره موضوع به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی را به عنوان شرطی برای مذاکرات نهایی هستهای مطرح کرده بودند و حتی تلاش کردند این موضوع را به عنوان متمم در طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هستهای بگنجانند که البته این کار با مخالفت کاخ سفید انجام نشد.