تلاش عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

به گزارش افکارنیوز، روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در سایت اینترنتی خود نوشت: عربستان در مسیر عادی سازی روابط خود با اسرائیل گام برمی دارد زیرا ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان است.

پایگاه خبری العهد به نقل از معاریو نوشت: افرادی درعربستان خواستار گشایش سفارت سعودی در تل آویو هستند.

درهمین حال در چارچوب آماده کردن افکار عمومی به منظور پذیرش روابط نزدیک ریاض و تل آویو، فعالیت های غیر رسمی تبلیغی در این زمینه از مدتی پیش از سوی سعودی ها آغاز شده است.

براین اساس یک خبرنگار مشهورعربستانی به نام " دحام العنزی " که با نظام آل سعود ارتباط دارد، از طرح گشایش سفارت عربستان در تل آویو استقبال کرد.

العنزی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من از گشایش سفارت عربستان در تل آویو استقبال می کنم وامیدوارم که " انور عشقی " به عنوان اولین سفیر عربستان در اسرائیل تعیین شود و من نیز پس از وی متصدی این سمت بشوم.

انورعشقی قبلاً یکی از اعضای هیأت دولت عربستان بود و اخیراً در واشنگتن با یکی از سران صهیونیست به نام " دوره گولد " مدیر مرکز مسائل عمومی " قدس "(JCPA) دیدار کرد.

عشقی آوریل ۲۰۱۵ نیز در دوحه پایتخت قطر در مصاحبه با یک خبرنگار که گفته می شود خبرنگار روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت است، اذعان کرد که اگر اسرائیل طرح صلح عربی را اجراء کند، عربستان آماده عادی سازی روابط خود با اسرائیل خواهد بود.