یک سرهنگ سعودی بر اثر انفجار مین کشته شد

به گزارش افکارنیوز، فرماندهی عملیات عربستان دیروز(پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات پاکسازی مناطق مرزی ظهران و جیزان، سرهنگ " عبدالله بن صالح البلوی " بر اثر انفجار مین کشته شد.

از موشک باران مراکز استقرار گارد مرزی عربستان و دیگر مواضع نظامی این کشور از جمله الرمیح و الدخان و ملحه در دو منطقه مرزی ظهران و جیزان نیروهای مردمی یمن به پایگاه نظامی مبخره رژیم سعودی در جیزان یورش بردند.

از سوی دیگر یک مقام نظامی مسوول خاطرنشان کرد: واحد پشتیبان موشکی ارتش و کمیته های انقلابی چندین موضع نظامی سعودی در جیزان را با دهها موشک و گلوله توپ هدف قرار داد.

همچنین ارتش و نیروهای مردمی یمن به پایگاه نظامی المنجره در جبهه الطوال یورش بردند و توانستند ستاد فرماندهی را در آن منهدم کنند و پس از آن سربازان سعودی بدون درگیری با خودروهای نظامی و زرهی خود فرار کردند.

** نبرد در عدن و تعز
بندر عدن در جنوب یمن نیز شاهد درگیری های شدید میان نیروهای یمنی و عناصر القاعده و شبه نظامیان دیگر بود.

یک مقام نظامی تاکید کرد: ارتش و کمیته های مردمی پس از به عقب راندن عناصر تروریست القاعده در منطقه دارسعد به سوی شهر الانشاءات به پیشروی پرداختند.

در همین راستا درگیری میان ارتش یمن با حمایت کمیته های انقلابی با تروریست های القاعده و دیگر گروههای شبه نظامی در استان تعز در جنوب غرب یمن ادامه یافت.

فرماندهان حاضر در صحنه عملیات گفتند: دهها تن از عناصر تروریست القاعده در منطقه بطن الوادی به هلاکت رسیدند.

فرماندهان مزبور توضیح دادند: القاعده و گروههای شبه نظامی سعی دارند تا از فشار وارده بر عناصر خود در منطقه الروضه واقع در مرکز شهر تعز بکاهند که هم اکنون از سوی نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی به شدت در محاصره قرار گرفته اند.