به گزارش افکارنیوز، نیروهای ارتش سوریه پس از مقابله با حملات گروه‌های تروریستی مسلح که مناطقی را در ریف قنیطره، واقع در جنوب این کشور مورد حمله قرار داده بودند، دامنه عملیات‌ نظامی خود علیه این گروه‌ها را گسترش دادند.

در این راستا، یگان‌های ارتش سوریه ساعتی پیش با همکاری نیروهای داوطلب دفاع مردمی این کشور موفق شدند، «تل(تپه) احمر» شمالی واقع در ریف قنیطره را آزاد کنند و پس از در دست گرفتن کنترل آن، تروریست‌های درحال فرار را تحت پیگرد قرار دهند.

در ادامه این عملیات ارتش سوریه مقرها و تجمعات گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» را در مناطق مختلف ریف شمالی و شرقی قنیطره هدف قرار داد.

در این ارتباط یک منبع میدانی سوری تاکید کرد که ارتش سوریه مواضع جبهه النصره را در شهرک الحمیدیه در ریف شمالی این استان نیز طی عملیاتی هدف قرار داد.

این منبع آگاه میدانی همچنین از هدف گرفتن تحرکات عناصر وابسته به جبهه النصره در محورهای عملیاتی و تردد و امدادرسانی‌ این گروه تکفیری در مناطق جباتا الخشب و حرش طرنجه واقع در ریف شمال شرقی قنیطره به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این عملیات ده‌ها تروریست تکفیری کشته و زخمی شدند.

منبع مذکور تاکید کرد: عملیات دیگر یگان‌های ارتش سوریه در روستاهای الطیحه و مسحره در ریف شرقی قنیطره نیز انهدام مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی و چند انبار تسلیحاتی و انواع سلاح‌ها و خودروهای مجهز به تیربارهای سنگین گروه‌های تروریستی مستقر در این دو روستا و همچنین کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها را درپی داشت.

در منطقه الصمدانیه غربی و تپه‌های الحمر و غرب تل احمر یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی را گلوله باران کردند.

گردانهای الفرفان، آزادگان شام و ارتش ابابیل که همگی وابسته به گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره هستند، مهمترین گروههای تروریستی فعال در این منطقه هستند.