به گزارش افکارنیوز، «ران پائول» روز پنجشنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه «سی ان بی سی» ضمن هشدار درباره بازارس بورس آمریکا گفت که سیاست‌های دولت آمریکا، بازار سهام این کشور را در آستانه فروپاشی و سقوط قرار داده است.

اظهارات پائول در حالی مطرح شده است که بازار سهام آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است و بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است که نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

وی تصریح کرد: بازارهای بورس بی‌ثبات شده است که این به مفهوم آن است که برخی روزها بسیار بالا می‌رود و برخی روزها خیلی سریع دچار افت می‌شود اما وقتی به رشد واقعی نگاه می‌اندازید می‌بینید که بازار بورس پیشرفت خیلی زیادی نداشته است.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته بیانیه‌ای را منتشر کرد و گفت که افزایش نرخ بهره را در حال حاضر به تعویق می‌اندازد که همین امر موجب افزایش بازارس بورس آمریکا در روز پنج‌شنبه هفته گذشته شد.

پائول که یکی از نامزدهای سابق ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است، تأکید کرد: من تعجب می‌کنم که بانک مرکزی چطور می‌تواند بازار را در هم بریزد.

وی سپس ادامه داد که بحثسقوط بازار بورس آمریکا مطرح نیست بلکه بحثاین است که چه زمان بازار بورس و سهام آمریکا سقوط می‌کند. ممکن است فردا باشد، یا ماه آینده یا چند سال دیگر.

وی استدلال برنامهریزی اقتصادی برای ایجاد حباب وحشتناک در بازار اوراق قرضه را مقصر دانست و گفت: شما نمیتوانید چنین چیزی داشته باشید، ایجاد حباب مصنوعی است و هیچ ارتباطی با آزادی و بازار آزاد و سرمایهگذاری و پول سالم ندارد. تنها بحث سیاسی مطرح است و به همین دلیل است که ما شکننده و آسیب پذیر هستیم. وقتی این حباب بترکد در بازار سهام هرج و مرج ایجاد میشود. بنابراین ما در آستانه سقوط بازار سهام هستیم.