نسل بعدی ناوهای هواپیمابر آمریکا مجهز به تسلیحات لیزری می‌شود

به گزارش افکارنیوز، مقامات نیروی دریایی آمریکا امیدوارند که نسل بعدی ناوهای هواپیمابر آمریکایی مجهز به تسلیحات قدرتمند لیزری شود.

بنا بر گزارش پایگاه اسپوتنیک، دریادار «مایکل مانازیر» مدیر جنگ هوایی تصریح کرد که ناوهواپیمابر یک سکوی کامل برای نصب تسلیحات لیزری به حساب می آید.

طبق این گزارش، در حال حاضر این سلاح تنها برای اهداف دفاعی قابل استفاده است اما مانازیر معتقد است که این فناوری پیشرفته‌تر می‌شود و ناوهای آمریکایی قادر خواهند بود فناوری لیزر تهاجمی جدید را به نمایش بگذارند.
اسپوتنیک گزارش کرد: ناو جرالد فورد یو اس اس می‌تواند ۱۳ هزار و ۸۰۰ ولت برق تولید کند که این بیش از سه برابر ناوهای مدل نیمیتس است که می‌تواند ۴ هزار و ۱۶۰ ولت برق تولید کند. در حالیکه برخی از این انرژی صرف سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما(EMALAS) می‌شود، باقی این انرژی را می‌توان برای سامانه‌های تسلیحات لیزی مورد استفاده قرار داد.
این گزارش می‌افزاید، نیروی دریایی آمریکا در صدد است با قراردادن تسلیحات لیزری بر روی ناوهای هواپیمابر، شماری از مشکلات سامانه‌های دفاع موشکی را رفع کند.

تولید و راه‌اندازی موشک‌های تهاجمی بسیار ارزان‌تر از رهگیر‌هایی است که برای اهداف دفاعی از آنها استفاده می‌شود و از طرف دیگر، ناوهای هواپیمابر، فضای محدودی برای رهگیر‌ها دارند زیرا همچنین می‌بایست تسلیحات تهاجمی را نیز حمل کنند. بنابراین انتظار می‌رود که تسلیحات لیزری بتواند هر دو این مشکلات را رفع کند.

تسلیحات ضدموشک کلاس مگاوات همچنان یک چشم‌انداز دور برای نیروی دریایی آمریکا است. نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر از لیزرهای تاکتیکی برای شلیک به قایق‌های کوچک و هواپیماهای بدون سرنشین ارزان استفاده می‌کند.

نیروی دریایی آمریکا بر این باور است، اگر لیزرها جایگزین سامانههای موشکی کنونی شود، قدرت تخریب بیشتری در مقایسه با رهگیرهای موشکی دارد.