ترکیه امکان حمله به خاک سوریه را بررسی می کند

به گزارش افکارنیوز، روزنامه رای الیوم نوشت: ترکیه بعد از بالا گرفتن درگیری ها در شمال شهر حلب، امکانات دفاعی خود را از هفته گذشته در طول مرزها با استقرار تانک ها و موشک های ضد هواپیما و نیروها تقویت کرده است.

این مساله گمانه زنی هایی درباره تصمیم دولت ترکیه برای دخالت نظامی به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد در این منطقه و به روایتی مقابله با گروه داعش به وجود آورده است اما آنکارا هرگونه اقدام نظامی فوری در خاک سوریه را بعید اعلام کرده است.

یاد آور می شود که ترکیه همواره متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش و تامین تجهیزات نظامی و مسیری برای انتقال آنها از سراسر جهان به سوریه است علاوه بر این گفته می شود که پایگاه های آموزشی در خاک ترکیه برای آموزش تروریست های داعش نیز دایر است.

در این حال روزنامه حریت نوشت: نیروهای مسلح ترکیه به فرماندهان واحدهای استقرار یافته در طول مرزها دستور داده اند برای بررسی جزییات دخالت در سوریه به آنکارا بروند.

این روزنامه افزود: استقرار بیش از ۴۰۰ نفربر زرهی و نقش نیروی هوایی برای پشتیبانی از چنین دخالتی، در دستور کار این نشست خواهد بود.

ترکیه در زمان حاضر ۵۴ هزار نظامی در طول مرزهای خود با سوریه مستقر کرده است و از آغاز درگیری ها در این کشور در مارس ۲۰۱۱، میزبان بیش از یک میلیون آواره سوری است.