تهدید سران طالبان به بیعت با سرکرده داعش

به گزارش افکارنیوز، روزنامه رای الیوم نوشت: گروهی از علمای طالبان افغان و در راس آن ها ملا ابو طالوت الخراسانی از ملا عمر(سرکرده طالبان) خواستند در نوار ویدیویی ظاهر شود و از طریق آن ثابت کند که هنوز زنده است و گرنه آن ها هیچ راه دیگری جز بیعت با ابراهیم بن عواد البدری القرشی معروف به ابوبکر البغدادی(سرکرده داعش) نخواهند داشت.

در نامه علمای طالبان که نسخه ای از آن به روزنامه رای الیوم رسیده، آمده است؛ از زمان براندازی امارت اسلامی در افغانستان سخنی از ملا محمد عمر نشنیده ایم. من(ابوطالوت الخراسانی) و بسیاری از سران طالبان سالها خواسته ایم که ملا عمر در نوار ویدیویی ظاهر شود تا مطمئن شویم که او هنوز زنده است به همین علت نزد پسر بزرگ ملا عمر رفتم تا از حال او باخبر شوم اما او هیچ پاسخی درباره محل پدرش نداشت و گفت که فکر می کند احتمالا کشته شده باشد و تاکنون هیچ کس درباره این موضوع به ما اطلاعی نداده است.

ملا ابو طالوت در این نامه خاطرنشان کرد، او مجبور شده است برای دیدار با برادران ملا عمر مولاوی عبدالمنان اخوند و مولای صدیق الله اخند سفر کند اما برادران او هیچ اطلاعی از او نداشتند و گفتند از زمان فروپاشی امارات اسلامی افغانستان او را ندیده اند.

وی در این نامه افزود: برخی از سران ما عملا به خلافت اسلامی که «دولت اسلامی» تشکیل آن را اعلام کرده است، پیوسته اند.

ملا ابو طالوت تا روز جمعه سوم ژوئیه برای پاسخ دادن به این نامه مهلت تعیین کرده بود اما به نظر می رسد این تاریخ گذشته و نوار ویدیویی از ملا عمر منتشر نشده است.

رای الیوم متن این نامه را از صفحه ای نزدیک به گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی» در توییتر به دست آورده و توییتر بعدا آن را بسته است. منابع مستقل تاکنون صحت این نامه را تایید نکرده اند.