آتش اختلافات بین گروه‌های مسلح سوریه

به گزارش افکارنیوز، جبهه عملیاتی حلب برخلاف سه روز گذشته که بسیار ملتهب و شعله‌ور نشان می‌داد، امروز(دوشنبه) آرام نشان می‌دهد.

با وجود حملات سنگین اتاق عملیات «انصار الشریعه»، متشکل از ۱۳ گروه‌ مسلح تروریستی تکفیری به فرماندهی جبهه النصره، علیه مواضع ارتش سوریه در غرب حلب، این ائتلاف نتوانست موفقیتی را محقق کند، در حالی‌که انصار الشریعه اعلام کرده بود که هدف حملاتش تصرف بخش غربی حلب است که در کنترل ارتش سوریه است.

در زمانی‌که انصار الشریعه درگیر حملات ناموفق خود در محور غرب حلب بود، اتاق عملیات فتح حلب، متشکل از دیگر گروه‌های تروریستی فعال در حلب وارد عمل شد و مقر مرکز مطالعات علمی را تصرف کرد.

اگرچه بابت تصرف این نقطه صدها کشته و ده‌ها اسیر و زخمی داد. اسارت ده‌ها عنصر مسلح تروریستی به دست ارتش سوریه کافی بود تا جرقه اختلافات بین دو اتاق عملیات زده شود و با شعله‌ور شدن آتش آن جبهه النصره را در بحران و تنگنا قرار دهد.

در این ارتباط فتح حلب، انصار الشریعه را متهم به عقب نشینی از یکی از محورهای درگیری کرد که منتهی به اسارت ۳۵ عنصر مسلح فتح شده است. در مقابل انصار الشریعه ضمن رد این اتهام فتح حلب را متهم به سرقت پیروزی‌ها و موفقیت‌هایش در این نبرد کرده و عناصرش را در کمین نصب شده توسط ارتش سوریه انداخته و موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها شده است.

یک منبع میدانی سوری درباره جدیدترین تحولات جاری در محور عملیاتی مرکز مطالعات علمی توضیح داد که ارتش سوریه هم اکنون از سه محور شمالی، شرقی و جنوبی مرکز مطالعات علمی را که در منطقه‌ای پایین‌تر از مناطق همجوار به مساحت ۱ کیلومتر مربع واقع شده زیر آتش دارد.

این منبع افزود: اطلاعات موثق میدانی تاکید می‌کند که تنها ظرف ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ تروریست مسلح در اثر حملات ارتش سوریه به این مرکز کشته شده‌اند و موجب شده تا مرکز مطالعات علمی به قربانگاه تروریست‌ها معروف شود.

منبع مذکور با بیان اینکه تاکنون ارتش سوریه نقاط را در این مرکز باز پس گرفته است، تاکید کرد که عملیات تا باز پس گیری کامل این مرکز ادامه دارد.

از داخل شهر حلب نیز خبر می‌رسد که پس از چند روز قطعی آب در برخی محله‌ها و کوی‌های شهر حلب، با از آغاز فعالیت مجدد پالایشگاه آب سلیمان الحلبی آب این مناطق به تدریج درحال وصل شدن و بازگشت است.

انتهای پیام / ز