به گزارش افکارنیوز، در این تصویر که در ابتدا توسط یک گردشگر گرفته و به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شده، مرد ناشناسی دیده می شود که پرچم داعش را بر روی دوشش انداخته و دختر بچه ای هم را بر روی شانه هایش که پرچم داعش را در دست دارد، حمل می کند.

روزنامه گاردین روز دوشنبه در گزارشی در این خصوص نوشت: این انتقاد به پلیس انگلیس وارد است که چرا این فرد را دستگیر نکرده است.

این روزنامه افزود: این اتفاق در آستانه هفتم جولای، دهمین سالگرد حمله بمب گذاری انتحاری به شبکه حمل و نقل عمومی لندن و یک هفته بعد از حمله تروریستی تونس که در جریان آن ۳۰ انگلیسی کشته شدند، صورت می گیرد.

گاردین نوشت: بسیاری از فعالان در شبکه های اجتماعی از بی تفاوتی مسوولین امنیتی انگلیس در این ارتباط انتقاد کرده اند.

' شارلوت ' یک کاربراینترنتی در صفحه توییترش نوشته است: آیا این واقعیت دارد که مردی در لندن با در دست داشتن پرچم داعش قدم می زده؟ آیا او دستگیر نشد؟ چطور می توانیم در این شهر احساس امنیت کنیم؟.

' ژوزف '، یک کاربر اینترنتی دیگر نیز در صفحه توییترخود نوشت: چطور می شود کسی در لندن پرچم داعش را به اهتزاز درآورد و دستگیر نشود؟ مسخره است.

پرچم داعش در قلب لندن به اهتزاز درآمد

در همین حال پلیس متروپلیتن انگلیس در بیانیه ای در واکنش به انتقاد های صورت گرفته، گفت: این فرد به موجب قوانین مدنی مربوطه، از سوی پلیس مورد پرسش قرار گرفت. اما بر اساس تشخیص افسر مسوول، اقدامش خلاف قانون نبوده و بنابراین وی دستگیر نشده است.

بیانیه می افزاید: پوشیدن، حمل و یا نشان دادن شعار و یا پرچم به خودی خود جرم نیست به غیر از شرایط خاصی که منجر به احراز ظن به فردی که حامی و یا عضو یک سازمان غیر قانونی باشد.

بیانیه پلیس متروپلیتن خاطر نشان ساخت: درحالی که حمایت و عضویت داعش غیر قانونی است اما دفاع از تشکیل یک دولت مستقل، جرم نیست.

وزارت کشور انگلیس نیز با رد هرگونه اظهار نظری در این خصوص تصریح کرد: تصمیم گرفته شده از سوی پلیس انگلیس اقدامی اجرائی از سوی افسر پلیس در محل حادثه بوده است.

این درحالی است که پیشتر وزارت کشور انگلیس اعلام کرده بود که هرگونه نشانه ای که حاکی از حمایت از گروه تروریستی داعش باشد، جرم شمرده می شود.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که اخیرا شماری از اتباع انگلیسی در تونس، در جریان یک حمله تروریستی از سوی فرقه داعش جانشان را از دست دادند.

در حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس که یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود دستکم ۳۸ نفر کشته و ۳۶ مجروج برجای گذاشته است که بیشتر آنها از اتباع انگلیس بوده اند.

این مهمترین حمله تروریستی علیه مردم انگلیس از زمان حمله بمبگذاری لندن در فتم جولای سال ۲۰۰۵ میلادی که در جریان آن ۵۲ نفر کشته شدند، به شمار می آید.