فرانسوی و چینی را فراموش کنید؛ عربی یاد بگیرید!

به گزارش افکارنیوز، ایندیپندنت روز یکشنبه در مطلبی تحت عنوان " فرانسوی و چینی را فراموش کنید، عربی زبانی است که باید یاد بگیرید " خاطرنشان کرد، زبان عربی در فهرست پرطرفدارترین زبان ها برای یادگیری کودکان و دانش آموزان در انگلیس است، به گونه ای که استقبال فزاینده ای برای یادگیری آن وجود دارد.


ایندپندنت خاطرنشان کرد، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر به زبان عربی صحبت می کنند که این امر سبب شده است تا موسسه مطالعات آموزشی در انگلیس خواستار آموزش این زبان در مدارس انگلیس شود.


به نوشته این روزنامه، برخی از مدارس انگلیس مانند مدرسه ابتدایی «هورتون باراک» در برادفور از سه سال پیش تاکنون در حال آموزش زبان عربی به شاگردان این مدرسه است.


این روزنامه افزود، " صالح باتل " یکی از معدود معلمان زبان عربی در انگلیس است که با نوشتن اسامی حیوانات بر روی کارت هایی نحوه تلفظ آنها را به کودکان آموزش می دهد. کودکان یک سال بعد می توانند نحوه جمله سازی به زبان عربی را یاد بگیرند.


اما یکی از مشکلاتی که کودکان در انگلیس درباره آموزش زبان عربی دارند این است که نوشتن زبان عربی بر عکس زبان های لاتین از سمت راست آغاز می شود، با این وجود، کودکان برای یادگیری این زبان بسیار مشتاقند.


به نوشته این روزنامه، علت اینکه زبان عربی در فهرست پرطرفدارترین زبان ها در مدارس انگلیس قرار دارد این است که این زبان در آینده پس از زبان اسپانیایی بیشترین زمینه اشتغال را خواهد داشت.