آمریکا سلاح‌های مجرمین ونزوئلایی را تامین می‌کند

به گزارش افکارنیوز، پرنسا لاتینا اعلام کرد: فردی برنال نماینده مجلس ونزوئلا که از اعضای حزب سوسیالیست متحد این کشور نیز میباشد، روز گذشته در گفتوگو با وبسایت مجلس شورای ملی ونزوئلا عنوان کرد که این سلاحها از سوی آمریکا وارد این کشور آمریکای لاتین میشوند و تنها هدف از این اقدام ایجاد تشویش در جامعه از طریق افزایش قدرت آتشافروزی گروههای مجرمین سازمان یافته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سلاح‌های «آ ار ۱۵» در دست هیچ یک از سازمان‌های حفاظتی ونزوئلا وجود ندارد.

این عضو کمیسیون سیاست داخلی مجلس شورای ملی ونزوئلا تصریح کرد که این سلاح‌ها برهم زدن امنیت کشورش را نشانه رفته‌اند.

وی همچنین از افزایش شدت مجازات در مورد جرائمی نظیر دزدی، قتل، آدم‌ربایی، زورگیری و خشونت که مجازات پیش‌بینی شده برای آن‌ها شدت لازم را ندارد، خبر داد.

در ۸ آوریل ۲۰۱۴ میلادی(۱۹ فروردین ۱۳۹۳) آیین‌نامه قانون خلع و کنترل سلاح و مهمات جنگی با هدف تکمیل این قانون که در ژوئن ۲۰۱۳(خرداد ۱۳۹۲) به تصویب رسیده بود، اعلام شد.

این قانون ۱۲۶ ماده‌ای شامل ممنوعیت از پخش علنی سلاح و مواد منفجره و ایجاد ثبت اتوماتیک سلاح می‌باشد که هماهنگی آن بر عهده نیروهای مسلح ملی بولیواری است و مجازاتی معادل ۲۰ تا ۲۵ سال زندان برای قاچاق غیرقانونی آن پیش بینی شده است.

در ماه سپتامبر گذشته «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا طرح ملی خلع سلاح را با هدف کاهش تعداد جرایم مسلحانه امضا کرد؛ این قانون تحویل داوطلبانه سلاح‌های گرم و مواد منفجره از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در سرتاسر کشور را ضمانت می‌کند.

در این طرح در ازای تحویل داوطلبانه سلاح به افراد بورسیه تحصیلی، یخچال، کامپیوتر، تلویزیون، وسایل ورزشی و موتور سیکلت اهدا میشود.