اعتراف داعش به تحمل خسارات سنگین در لیبی

به گزارش افکارنیوز، القدس العربی اعلام کرد: گروهک داعش با انتشار پیام ویدئویی در توئیتر به تحمل خسارات سنگین در حمله ارتش و شبه نظامیان دولتی به شهر درنه اعتراف کرد.

شهر درنه واقع در ۱۲۵۰ کیلومتری شرق طرابلس طی هفته های اخیر شاهد درگیری ها میان شبه نظامیان وابسته به «مجلس شورای مجاهدان درنه» و عناصر تروریستی گروهک داعش بوده است. در درگیری های روز یکشنبه توانستند عناصر گروهک داعش را از اکثر مناطق این شهر که بیش از یک سال است تحت کنترل گروه های مسلح از جمله گروه «انصار الشریعه» وابسته به گروهک القاعده قرار دارد، بیرون برانند.

امروز همچنین جنگنده های لیبیایی مواضع داعش در شهر درنه را مورد هدف قرار دادند. بر این اساس مناطق کوهستانی باب طبرق و الفتانح در شرق درنه از جمله مناطقی هستند که مواضع تروریستهای داعش در آن مورد حمله جنگنده های لیبیایی قرار گرفت. ویدئویی که گروهک داعش منتشر کرد اولین اعتراف این گروهک به متحمل شدن خسارت در درگیری های شهر درنه است.

این در حالی است که لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد هرج و مرج امنیتی و نزاع بر سر قدرت بوده که همین امر منجر به تقسیم کشور بین دو قدرت شده است. دولت و پارلمانی در شرق این کشور که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود و دولت و پارلمانی که پایتخت را با پشتیبانی گروهک «فجر لیبی» مدیریت می کنند.

گفتنی است هرج و مرج و ناامنی در لیبی بستری برای فعالیت های گروه های افراطی از جمله شاخه لیبیایی گروهک داعش فراهم کرده است که شهر سرت (در ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس) و فرودگاه آن را تحت کنترل دارد.