بهانه " بمب " را از نتانیاهو گرفتند

به گزارش افکارنیوز، روزنامه " هاآرتص " در مطلبی به قلم " ن. میخائیل " تأکید کرد: " بیچاره نتانیاهو،(بهانه) بمب ایران را از او گرفتند ".


در ادامه این مطلب آمده است: " منشأ قدرت او(نتانیاهو) بمب ایران بود … نتانیاهو اکنون به کجا می‌رود؟ با دقت بیشتر می توانیم از اکنون نشانه‌های نخست ترس را ببینیم: سرخوردگی، پنهان شدند، لرزش ساده هنگام شانه کردن موهایش، و پافشاری بر چیزی که تغیری نکرده است. ولی واقعیت بسیار بد ظاهر می شود: بمب رفت. از اکنون نتانیاهو مانند کودکی است که پتوی محافظ خود را از دست داده، و خرسی که او بیشتر از هر چیز دیگر دوست داشت، به زباله رفته است. "


" چیلو روزنبرگ " هم در سایت " نیوز ۱ " نوشت: " اکنون زمان آن فرا رسیده است که به مردم پاسخگو باشیم.. کسی که این حملات طولانی و طاقت فرسا را برای به شکست کشاندن این توافق هدایت کرد، باید به ملت اسرائیل حساب پس دهد. حقیقت تاریخی این است که ایران و کشورهای بزرگ درباره موضوع برنامه هسته‌ای به توافق رسیدند. "


سایت " قضیه مرکزیه " هم در مطلبی تأکید کرد: " امضای توافقنامه تاریخی بین ایران و کشورهای بزرگ، سقوط سهمگین نتانیاهو است ".


این سایت صهیونیستی ادامه داد: " سقوط سهمگین نتانیاهو، واکنشهای شدیدی را در محافل سیاسی بر می‌انگیزد. این توافق در درجه نخست شکستی بزرگ برای نتانیاهو و سیاستهای او است. وی این موضوع را به یک مسأله شخصی آزار دهنده تبدیل کرد. او به رئیس و اوباما توهین می‌کند. نتانیاهو کاملا در این ارزیابی‌های خود اشتباه کرد که حامی میلیاردرش شلدون ادلسون می تواند در سناریوهای مختلف او را یاری دهد، و یا اعضای کنگره مانع توافق شوند و از امضا شدن آن جلوگیری کنند. نتیجه برعکس بود: نتانیاهو به صورت شخصی با اوباما درگیر شد و به شدت به جایگاه اسرائیل ضربه زد، آنهم نزد کشوری که بیشترین حمایت را از اسرائیل انجام می‌دهد، درحالیکه بدون آن(آمریکا) در حضور ما در اینجا جای شک و تردید خواهد بود. "


" بن کسبیت " هم در سایت روزنامه " معاریو " نوشت: " به هر حال ما شکست خوردیم. توافق هسته‌ای شکست شخصی نتانیاهو است.


وی افزود: "از هر نظر که بنگریم، سخن از شکست شخصی نتانیاهو است که از دو دهه قبل به دنبال یک مسأله است: جلوگیری از هسته ای شدن ایران. او وعده این مأموریت را داد، و در اجرای آن شکست خورد."