حمله جنگنده‌های ارتش پاکستان به مقر طالبان

به گزارش افکارنیوز، دنیا نیوز اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش پاکستان امروز چهارشنبه مواضع شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی را هدف قرار دادند که بر اثر آن بیش از ۱۴ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

به گزارش منابع خبری نزدیک به ارتش، در بمباران امروز تعداد زیادی از فرماندهان ارشد طالبان نیز کشته شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد، بمباران امروز در راستای عملیات ضرب عضب انجام شد و جنگنده‌های ارتش همچنان مواضع طالبان را هدف قرار می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است، تدوام حملات سنگین ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان طالبان و دیگر گرو‌های تروریستی و شبه نظامی، باعثشده تا اعضای این گروه‌ها به خاک افغانستان پناه ببرند.

این موضوع سبب نگرانی افغانستان شده و دولت افغانستان معتقد است، فرار تروریست‌ها از خاک پاکستان به خاک افغانستان، موجب تشدید ناآرامی‌ها در افغانستان خواهد شد.

دولت پاکستان بیش از یک سال پیش و هنگام آغاز عملیات نظامی گسترده علیه تروریست‌ها در مناطق شمال غربی این کشور، از افغانستان خواسته بود تا به محافظت از مرزهایش، اجازه فرار تروریست‌ها و شبه نظامیان را از خاک پاکستان به آن کشور ندهد، تا ارتش پاکستان بتواند اقدام موثری علیه این گروه‌ها انجام دهد.

به گزارش ارتش پاکستان، ظرف یک سال گذشته بیش از ۲۷۰۰ شبهنظامی در عملیات ضربعضب کشته شدهاند، این در حالی است که ۳۴۷ نفر از نظامیان نیز در این عملیات کشته شدند.