آزادسازی الرمادی تا پیش از عید فطر

به گزارش افکارنیوز، یک نماینده پارلمان عراق از احتمال پاکسازی شهر الرمادی از لوثتروریست های تکفیری تا پیش از عید سعید فطر خبر داد.

" جبارعبدالخالق " عضو ائتلاف ملی عراق تصریح کرد شهر الرمادی بر اساس داده ها و شرایط میدانی نبرد، تا پیش از عید سعید فطر از لوثتروریست های داعشی پاکسازی خواهد شد.

عبدالخالق که با الغدپرس گفت و گو می کرد، اظهار داشت داده ها و اطلاعات موجود تاکید می کند که شهر الرمادی طی دو روز آینده پیش از عید سعید فطر پاکسازی خواهد شد.

نماینده پارلمان عراق درباره نبرد آزادسازی فلوجه خاطر نشان کرد پاکسازی شهر فلوجه به سبب نحوه استقرار تروریست های داعشی به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد همه خاک عراق به زودی توسط نیروهای نظامی و نیروهای داوطلب مردمی از لوثتروریسم پاکسازی خواهد شد و تروریسم هیچ جایی در عراق نخواهد داشت.

خاطر نشان می شود عملیات بزرگ آزادسازی تمام استان الانبار از اشغال تروریست های داعشی وهابی و بعثی های همدست آنها از روز دوشنبه بیست و دوم تیرماه با مشارکت گسترده نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و همچنین نیروهای پلیس و عشایر آغاز شد که تا کنون به هلاکت صدها تروریست و آزادسازی چندین منطقه منجر شده است.

ادامه پیشروی نیروهای مردمی به سمت فلوجه

سخنگوی نظامی مقاومت اسلامی گردان های حزب الله تصریح کرد پیشروی به سمت شهر فلوجه با هیچ مشکل و مانع نظامی روبرو نیست.

" جعفرالحسینی " اظهار داشت پیشروی نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی به سوی مرکز شهر فلوجه بر اساس طرح مرکزی و زمان بندی انجام شده صورت می گیرد و عملیات نظامی با هیچ مانعی روبرو نیست.

وی خاطر نشان کرد نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی مسیرهای عملیات نظامی را در الرمادی و فلوجه مشخص کرده اند که تنها شامل مراکز دو شهر نمی شود و البته این موضوع مخفی می ماند تا دشمن غافلگیر شود و بتوانیم پیروزی هایی را با کمترین خسارت محقق کنیم.

آزادسازی ۱۵ هزار کیلومتر مربع از اشغال داعش

یک منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار از موفقیت نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در پاکسازی حدود ۱۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق اطراف فلوجه از لوثتروریست های داعشی جنایتکار تا این لحظه خبر داده است.

هلی برن موفقیت آمیز نیروهای مردمی و امنیتی در الکرمه

هلی برن موفقیت آمیز نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در منطقه القنطره در شهرستان الکرمه از دیگر اخبار مربوط به نبرد عراقی ها با تروریسم تکفیری به شمار می رود.

یک منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی از اقدام نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در هلی برن نیرو در منطقه القنطره خبر داد که این عملیات به جداسازی فلوجه از الکرمه برای تسهیل عملیات پاکسازی کمک کرده است.

به گفته این منبع، عملیات هلی برن ساعاتی پس از آزادسازی منطقه الطاحونه از اشغال داعش انجام شد.

هلاکت ۱۵ داعشی در الصقلاویه

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار از هلاکت ۱۵ تروریست داعشی در حمله جنگنده های ارتش به مخفیگاه های آنها در ناحیه الصقلاویه در شمال فلوجه خبر داد.

انهدام انبار تسلیحاتی داعش

فرماندهی عملیات بغداد هم از هلاکت ۲۲ تروریست داعشی و کشف و خنثی سازی تعداد بمب و انهدام انبارهای تسلیحات تروریست ها در مناطق مختلف خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از الغدپرس، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی در چارچوب عملیات بغداد و عملیات فجرالکرمه، ۱۶ تروریست را به هلاکت رساندند و یک خودرو حامل سلاح و یک تانکر را منهدم کردند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای لشکر ۵۹ توانستند ۱۰بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست ها را در منطقه الحلابسه در شمال غربی بغداد کشف و خنثی کنند. همچنین نیروهای یگان شناسایی لشکر نهم ارتش عراق هم با زیر نظر گرفتن تحرکات یک گروه تروریستی در منطقه البحیرات در شمال بغداد، توانستند سه تروریست را به هلاکت برسانند.

این بیانیه آورده است نیروهای لشکر ۵۵ هم توانستند پنج بمب و یک انبار حاوی تسلیحات و مواد منفجره را در منطقه ملی رشدی در جنوب بغداد کشف کنند. نیروهای لشکر سوم واکنش سریع هم پس از درگیری با گروه های تروریستی در منطقه الصبیحات در غرب بغداد، یک خودرو مجهز به سلاح آنها را منهدم کردند و سه تروریست را به هلاکت رساندند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای لشکر ۴۳ نیز توانستند یک بمب را در منطقه الراشدیه در روستای البومصلح در شمال شرقی بغداد کشف و خنثی کنند.

هشدار درباره ترفند داعش

بهاء الاعرجی معاون نخست وزیر عراق تاکید کرد باندهای تروریستی داعش برای بزرگنمایی حضور و ایجاد رعب و وحشت از طریق جنایات خود به رسانه ها تکیه کرده است. وی از نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی خواست تروریست های داعشی را در داخل شهر فلوجه از محورهای مختلف و با سلاح های موجود هدف قرار دهند.

الاعرجی که به خطوط مقدم مبارزه با داعش در آستانه شهر فلوجه رفته بود تا از میزان آمادگی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی برای آزادسازی شهر اطلاع پیدا کند، تاکید کرد دشمن از لحظه ای که حضور نحس خود را در رسانه ها آشکار کرد به شیوه بزرگنمایی حضور خود و ایجاد رعب و وحشت از طریق جنایاتش بر رسانه ها تکیه کرده است، اما شجاعت نیروهای امنیتی و واقع بینی رسانه های ملی برای افشای حجم دروغ گویی و اثبات قدرت پوشالی این باندهای جنایتکار و افشای ماهیت و حقیقت اقدامات وحشیانه آنها کافی است.

انفجار انتحاری در شمال صلاح الدین

خبر دیگر این که بر اثر حمله انتحاری تروریست های داعشی در شهرستان بیجی در شمال استان صلاح الدین، ۱۷ نیروی نظامی کشته و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی به الغدپرس گفت یک خودرو بمب گذاری شده که تروریست انتحاری راننده آن بود، در شهرستان بیجی در شمال صلاح الدین منفجر شد که منجر به شهادت هفت نیروی داوطلب مردمی و امنیتی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شد.

این منبع افزود پس از این انفجار انتحاری، این منطقه شاهد حمله شدید داعشی ها به نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی بود، اما یان حمله دفع شد.