حمله خمپاره‌ای به فرودگاه عدن

به گزارش افکارنیوز، شبکه خبری المیادین، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور فرودگاه بین المللی عدن واقع در جنوب یمن را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرده است که ارتش و کمیته‌های مردمی این خود را برای حمله به تروریست ها در عدن آماده می‌کنند.

این در حالی است که رسانه‌های عربستان روز گذشته با اعلام خبر تسلط گروه‌های طرفدار این کشور و منصور هادی بر فرودگاه بین المللی عدن از فرود آمدن یک هواپیمای نظامی این کشور در این فرودگاه خبر دادند.

منابعی در فرودگاه بین المللی عدن واقع در جنوب یمن اعلام کردند که عربستان تعدادی از بالگردهای آپاچی خود را از طریق فرودگاه یک هواپیمای باری نظامی به فرودگاه بین المللی عدن واقع در جنوب یمن منتقل کرده است.

عربستان روز گذشته نیز ۱۳۰ خودروی نظامی برای حمایت از نیروهای القاعده و نیروهای وابسته به منصورهادی رئیس جمهور مستفعی این کشور به عدن واقع در جنوب یمن وارد کرده است.

ارتش و نیروهای مردمی یمن در راستای تامین امنیت شهرهای این کشور که بعد از استعفای منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن زمینه فعالیت عناصر القاعده در آنها فراهم بوده است، کنترل بیشتر شهرهای یمن را به دست گرفته است.

عربستان و نیروهای وابسته به منصور هادی بعد از تسلط ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور بر بیش از ۸۰ درصد خاک یمن دیگر برگ برنده‌ای در صحنه میدانی این کشور نداشتند؛ به همین دلیل تلاش کردند تا با کنترل بر عدن پایگاهی را در یمن به دست بیاورند تا بتوانند عملیات زمینی علیه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را از آنجا هدایت کنند و سلاح و تجهیزات به عناصر منصور هادی و القاعده برسانند.

عدن یک شهر بندری در جنوب یمن است که از موقعیت راهبردی در منطقه برخوردار است و نقش اقتصادی آن جایگاهی منطقه ای و جهانی دارد. این شهر یک فرودگاه بین المللی دارد که عربستان و امارات تلاش دارند تا با کنترل بر آن عملیات پیاده کردن نیرو و تجهیزات را در عدن با سرعت بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام /