هشدار جریان صدر به پارلمان

به گزارش افکارخبر، " صلاح العبیدی " سخنگوی مقتدی صدر درنشست مطبوعاتی در مقر کمیته سیاسی گروه صدر در شهرنجف اشرف گفت با توجه به شرایط فوق العاده و درحمایت از مردم عراق و خواسته مرجعیت دینی برای مقابله با فاسدان، از عراقی ها می خواهیم که در صورت مخالفت مجلس با تصمیمات دولت برای اصلاحات در مقابل مجلس، تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

رهبر جریان صدر دیروز در بیانیه ای، از موسسات و نهادهای مستقل خواست که در برابر فاسدان بایستند و حقوق پایمال شده مردم را به آنان بازگردانند.

براساس این بیانیه، ارائه خدمات و برقراری عدالت اجتماعی و پایبندی به توصیه های اعلام شده در مرحله بعدی ضروری است.

سخنگوی صدر دراین بیانیه مخالفت گروه صدر با هرگونه دخالت خارجی در زمینه اصلاحات داخلی به ویژه از سوی آمریکا اعلام کرد.

صلاح العبیدی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که در شرایط فعلی دلیلی وجود ندارد که وزرای صدر استعفا دهند.

نخست وزیر عراق دیروز دستوراتی را برای کاهش فوری تعداد محافظان همه مسؤولان از جمله مسؤولان سه قوه، لغو فوری مناصب نمایندگان رئیس جمهور و نخست وزیر، دور کردن همه پست‌های عالی از سهم خواهی‌های حزبی و طایفه‌ای، کوچک سازی وزارت خانه ها و نهادهای دولتی برای ارتقای توانمندی ها و کاهش هزینه ها، لغو دستمزدهای فوق العاده رؤسای نهادها و مؤسسات دولتی و بازنشستگان و گشودن پرونده های فساد، صادر کرد.

مرجعیت عالی عراق جمعه گذشته از نخست وزیر این کشور خواست در اقدامات خود برای اصلاح امور این کشور جرأت و شجاعت بیشتری داشته باشد و با کسانی که به اموال مردم دست درازی می کنند، با مشت آهنین برخورد کند.