مانور مشترک ارتش تونس با ناوهای «ناتو»

به گزارشافکارخبر،«بلحسن الوسلاتی» سخنگوی «وزارت دفاع ملی» تونس، دوشنبه‌شب(دیشب) از برگزاری موفق رزمایش مشترک ارتش این کشور با نیروهای سازمان «پیمان آتلانتیک شمالی»(ناتو) خبر داد.

الوسلاتی به خبرگزاری رسمی تونس گفت: یگان‌هایی از ارتش ملی ما دوشنبه رزمایش کوچکی با ناوهای جنگی ناتو در آب‌های بندر «حلق الوادی» انجام دادند که در چارچوب تبادل تجربیات و تمرین‌های مشترک بود.

چهار ناو جنگی ترکیه، آلمان و اسپانیا(دو ناو متعلق به اسپانیا) وابسته به نیروهای ناتو، جمعه گذشته وارد بندر حلق الوادی شده بودند. قرار است این ناوها پس از ساحل تونس، به ساحل ایتالیا، اسپانیا و ترکیه نیز بروند.

دریادار «جورج کلاین» افسر عضو ناتو پیش از این در گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفته بود که «فعالیت‌های متعددی بین ناتو و تونس در سال جاری انجام می‌شود. بیش از یکصد فعالیت مشترک(که اشاره‌ای به ماهیت آن نکرد) با هدف همکاری و تبادل اطلاعات بیشتر و(اجرای) برنامه‌های راهبردی دو طرفه تاکنون انجام شده است».

به گفته این نظامی عضو ناتو، «دریایی مدیترانه(برای ناتو) بسیار راهبردی است و تونس یکی از گزینه‌های مهم است که جایگاهی بزرگ در گفت‌وگوی مدیترانه‌ای از سال ۱۹۹۴ دارد».

چهار ناو ترکیه، اسپانیا و آلمان آب‌های تونس را پس از تمرین مشترک ترک کردند.