بکارگیری میمون‌ها در رژه نظامی چین

به گزارشافکارخبر، نیویورک تایمز اعلام کرد: مقامات پکن به شدت نگران هستند اتفاق ناگواری نظم رژه نظامی این کشور را در روز پنج شنبه برهم زند. چین هرساله، از پایان جنگ جهانی دوم این رژه را برگزار می‌کند.

لیست بلندی از دستورات به ساکنان پکن داده شده است. در این لیست از آنها خواسته شده است در دفاتر کاری نزدیک به محل رژه، «قیچی» وجود نداشته باشد؛ بر روی اجاق گازها پخت و پز نشود؛ در پیاده‌روها تجمع نشود.

وجود پرندگان در محل رژه نیز سبب نگرانی مقامات پکن است. این پرندگان احتمال دارد به موتور جت‌های پرواز کننده در رژه آسیب برسانند. اما نیروی هوایی چین اعلام کرده است برای مقابله با این پرندگان، راه حلی مناسب یافته است. آنها از میمون‌های آموزش‌دیده برای پایین آوردن لانه پرندگان از روی درختان نزدیک پایگاه هوایی استفاده می‌کنند.

مقامات نظامی چین تاکید می‌کنند روش آنها سبب بروز آسیب زیست محیطی نمی‌شود و یک روش مناسب برای جلوگیری از خطرات جدی است.

یک مربی میمون‌ها گفت میمون‌ها بعد از خراب کردن لانه پرندگان در بالای درختان، نوعی بو ایجاد می‌کنند که مانع لانه‌سازی دوباره پرندگان در آنجا می‌شود.

اما این ترفند بر کبوتران تاثیر ندارد. به همین دلیل مقامات پکن به نگهدارندگان کبوتر در این منطقه هشدار داده و از آنها خواسته اند در روز اجرای رژه از آزاد کردن کبوتران خود، خودداری کنند.