حملات خمپاره‌ای‌به دانشگاه دمشق

به گزارش افکارخبر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی شهر دمشق، پنج شهید و ۳۵ زخمی به جا گذاشته است.

یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق گفت تروریست‌ها صبح چهارشنبه منطقه الصناعه دمشق را با چند موشک هدف قرار دادند که دو موشک به ساختمان دانشکده مهندسی مکانیک و برق اصابت کرد و به شهادت دو دانشجو و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر منجر شد و خسارت‌هایی به ساختمان دانشکده وارد کرد.

همچنین یک منبع در بیمارستان دمشق گفت دو جسد و ۲۰ مجروح که برخی حالشان وخیم است، به بیمارستان منتقل شدند.

شامگاه گذشته هم در حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به دانشکده مهندسی مکانیک و برق دانشگاه دمشق یک دختر دانشجو کشته شد.

پلیس دمشق همچنین اعلام کرد تروریست‌های عصر امروز محله باب توما را با دو گلوله خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن پنج شهروند منجر شد و خسارت‌هایی به پارک خوله بنت الازور وارد کرد.

گروه‌های تروریستی مرتبط با رژیم آل سعود وهابی دو روز پیش نیز محله‌های مسکونی دمشق را با چندین گلوله خمپاره هدف قرار دادند که ۹ زخمی به جا گذاشت.

بر اساس گزارش سانا، دانشگاهیان دمشق با محکوم کردن حملات گروه‌های تروریستی به مراکز مسکونی و دانشگاهی تاکید کردند این اقدامات جنایتکارانه هرگز دانشجویان و استادان را از ادامه رسالت فکری‌شان باز نخواهد داشت.

مسئولان دانشگاه دمشق هم در بیانیه‌ای تصریح کردند حملات خمپاره‌ای به مراکز آموزشی، گرایش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی کسانی را آشکار می‌کند که افکارتکفیری دارند و هدف آنها از بین بردن تریبون‌های علمی در سوریه و ضربه زدن به اصول و قوانین بین الملل است.

این بیانیه، حمله گروه‌های تروریستی به موسسات علمی و آموزشی را بیانگر حقد و کینه این گروه‌ها دانست.

از سوی دیگر در حملات خمپاره ای تروریست‌ها به شهر جرمانا و حومه حرستا، سه غیرنظامی کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع در فرماندهی پلیس حومه دمشق گفت حملات خمپاره ای تروریست‌ها به محله‌های مسکونی در شهر جرمانا، سه شهید و ۱۵ زخمی به جا گذاشت.

این منبع افزود گلوله‌های خمپاره از عین ترما در غوطه شرقی به شهر جرمانا شلیک شد، جایی که تروریست‌های وابسته به تشکل موسوم به جیش الفتح و مرتبط با رژیم آل سعود در این منطقه پراکنده شده اند.

گروه‌های تروریستی همچنین حومه حرستا در ورودی شمالی دمشق را با ۱۷ گلوله خمپاره هدف قرار دادند.

تروریست‌های تکفیری فعال در حرستا همچنان منازل شهروندان را با موشک و خمپاره هدف قرار می‌دهند.

تظاهرات مردم علیه تروریست‌های تکفیری در حومه ادلب

شبکه اسکای نیوز عربی یکی از حامیان رسانه‌ای گروه‌های تروریستی در سوریه اذعان کرد مردم در حومه ادلب بر ضد جبهه النصره تظاهرات کردند.

مردم حومه ادلب خواستار خروج تروریست‌های جبهه النصره از مناطق خود شدند.

یورش گسترده تروریست‌های تکفیری به مردم شهرک‌های مقاوم کفریا و الفوعه

شبکه المیادین هم از حملات گروههای تروریستی موسوم به تشکل جیش الفتح به شهرکهای کفریا و الفوعه در حومه ادلب از سه محور خبر داد.مردم این شهرکهای شیعهنشین که همچنان در محاصره و در معرض حملات مستمر تروریستها قرار دارند، به مقاومت شدید خود ادامه میدهند