استفاده تروریست‌ها از خمپاره سمی

به گزارشافکارخبر،شیعیان شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» واقع در «ریف ادلب» به ایستادگی در برابر گروه‌های تروریستی «جیش الفتح» ادامه می‌دهند.

روزنامه دولتی «الوطن» سوریه گزارش داد که عناصر ائتلاف تروریستی «جیش الفتح»(جبهة النصره، احرام الشام و دیگر گروه‌های تروریستی) این بار برای به زانو درآوردن مردم این شهرک‌ها به استفاده از خمپاره‌های سمی روی آورده است.

در همین راستا، گروهی از نیروهای مردمی شامگاه سه‌شنبه حمله‌ای با رمز «یالثارات الحسین» علیه مواضع تروریست‌ها و مناطق تازه اشغال شده در روستای الصواغیة انجام دادند و توانستند با نفوذ به این منطقه و شکست دیوار دفاعی تروریست‌ها، یک تانک را منهدم و مقدار زیادی مهمات را به غنیمت بگیرند.

نیروهای تروریستی نیز با حملات غافلگیرانه نیروهای مردمی بسرعت منطقه را ترک کردند و به بخش‌هایی از منطقه عقب‌نشینی کردند؛ همچنین نیروهای مردمی نیز بعد از کشتن تعداد زیادی از تروریست‌ها به مواضع خود در اطراف حومه الفوعه بازگشتند.

نیروهای مردمی عملیات مذکور را در حالی با موفقیت انجام دادند که عناصر تروریستی در روزهای گذشته شدیدترین حملات را علیه دهها هزار شهروند بی دفاع محاصره شده انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، تعداد زیادی از جوانان و اهالی آواره منطقه «زینبیه» دمشق به همراه دیگر مردم این منطقه در جنوب دمشق، چهارشنبه(روز گذشته) در اعتراض به سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در قبال کشتار هزاران شهروند بی‌گناه سوری در فوعه و کفریا اعتراض کردند.

مردم معترض با قطع مسیر ارتباطی فرودگاه بین‌المللی دمشق با شهر از دولت سوریه و ارتش این کشور خواستند هر چه سریعتر محاصره دو شهرک فوعه و کفریا را بشکنند و مردم این دو منطقه و خانواده‌های آنان را نجات بدهند.