نبرد «الانبار» زمان‌بر است

به گزارشافکارخبر، «وسام الحردان» رئیس شوراهای بیداری عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد درباره روند عملیات نیروهای مشترک عراقی در آزادسازی الانبار گفت: نبرد الانبار به زمان بیشتری نیاز دارد، آن هم به خاطر مساحت گسترده این استان است.

وی با اشاره به اقدام داعش در بمب‌گذاری مناطق مختلف استان الانبار تاکید کرد: همه این مسائل موجب شده که پیشروی نیروهای بسیج مردمی و یگان‌های دیگر نظامی در استان الانبار محتاطانه انجام شود.

الحردان گفت: مشکل غیرنظامیان محبوس شده در مناطق تحت سیطره داعش از جمله موانع بزرگ در مسیر نبرد برای یکسره کردن نبرد الانبار است.

وی درباره احتمال خروج عناصر داعش از الانبار از طریق پیوستن به خانواده‌های آواره گفت: داعش مدارک شناسایی خانواده‌هایی که الانبار را ترک کرده‌اند، توقیف کرده که این امر موجب عدم شناسایی آنها از سوی نیروهای امنیتی مشترک عراق شده است.

حردان درباره اینکه در مدت زمان پیش رو احتمال یکسره شدن نبرد الانبار وجود دارد، گفت: محاسبات نظامی تنها تعیین زمان عملیات نیست، چرا که داعش هر زمان تاکتیک‌های خود را در درگیری‌ها تغییر می‌دهد.

الانبار بزرگ‌ترین استان عراق است که هم اکنون بخش زیاد آن در کنترل داعش قرار داد، شهر الرمادی، پایتخت الانبار دو ماه پیش به دست این گروهک تروریستی افتاد.

در حال حاضر در کنار ارتش عراق، نیروهای داوطلب و افراد مسلح از عشایر عرب اهل تسنن مشغول جنگ با داعش در الانبار در غرب عراق هستند.