نگرانی استرالیا از حضور نظامی روسیه در سوریه

به گزارشافکارخبر،«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا نسبت به مداخله نظامی روسیه در سوریه اظهار نگرانی کرده است.

به نوشته استرالین، جولی بیشاپ در این‌باره گفته است مداخله نظامی روسیه در سوریه، بحران خونین را در این کشور پیچیده‌تر کرده و به طور چشمگیری شرایط را تغییر داده است.

خانم بیشاپ ضمن بیان این اظهارات از جامعه بین‌المللی خواست بر روی یافتن راه حلی سیاسی به جای راه نظامی متمرکز شوند.

بیشاپ ادامه داد انگیزه‌های روسیه فراتر از حمله به داعش بوده و روسیه به دلیل دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، آنجا حضور دارد.

وزیر خارجه استرالیا افزود «اینها اقداماتیست که موقعیت اسد را ارتقا دهد. این بدان معناست که راه به سوی صلح پیچیده خواهد بود اما حتی بیش از پیش نیاز است که جلوی بحران، خونریزی، بی‌خانمان کردن میلیون‌ها نفر و مرگ صدها هزار نفر را بگیریم. بنابراین اکنون باید تمرکز بر راه سیاسی باشد چرا که راه نظامی بسیار پیچیده است و پاسخی برای متوقف کردن این بحران خونین نخواهد بود.»

بیشاپ با اشاره به عدم همکاری روسیه با ائتلاف آمریکایی در حملات هوایی علیه داعش در سوریه مدعی شد محاسبات و قضاوت‌های اشتباهی وجود خواهد داشت اما گفت‌وگوهایی در سطوح بالا صورت گرفته تا چنین اتفاقی نیافتد.

وزیر خارجه استرالیا در ادامه گفت «در کوتاه مدت باید سوریه را صحیح و سالم نگه داریم. کسی باید ارتش را کنترل کند و کسی باید دمشق، پایتخت را کنترل کند. بنابراین انتقال قدرت از اسد به فرد دیگری صورت می‌گیرد اما هیچ فرد مشخصی برای آن وجود ندارد. واقعیت این است که اسد آنجاست.»

وی مدعی شد که فکر نمیکند اسد زمان زیادی در قدرت بماند اما در کوتاه-مدت یا میان-مدت باید به روشی با حکومتش همراهی کرد.