فرار داعشی‌ها از مقرهای خود در سوریه

به گزارشافکارخبر،روزنامه الاخبار چاپ لبنان امروز دوشنبه نوشت: حملات هوایی روسیه باعثوحشت و سردرگمی تروریست های داعش و فرار آنها از مواضع خود به سوی مناطق شهری شده است.

این روزنامه افزود: داعش از ترس حملات هوایی روسیه کمتر از قبل به گشت زنی در خیابان های استان رقه می پردازد و نیروهای کمتری در مسیرهای این استان مستقر کرده است.

حملات روسیه به مواضع داعش در پایگاه نظامی الطلائع(یا المسطومه در جنوب ادلب)، مرکز تحقیقات کشاورزی و فرودگاه نظامی الطبقه سوریه باعثشده است تا اعضای خارجی داعش خانواده های خود را از استان رقه به شهر موصل عراق منتقل کنند.

گزارش ها حاکیست که حملات روسیه به مواضع داعش در استان رقه باعثکشته شدن حداقل ۱۲ نفر از عوامل داعش خصوصاً چند سرکرده این گروه تروریستی شده است. گفته می شود که حداقل ۱۰۰ داعشی دیگر نیز از روستای تل السمن در شمال رقه به مناطقی نامعلوم فرار کرده اند.

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز روز شنبه این هفته با استناد به گزارش های اطلاعاتی اعلام کرد که عوامل داعش از مناطق تحت تصرف خود در شمال سوریه فرار می کنند و حدود ۶۰۰ داعشی مواضع خود را به مقصد اروپا ترک کرده اند.

آندری کارتاپولوف فرمانده اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در کنفرانسی خبری گفت که جنگنده های روس با بیش از ۶۰ پرواز بیش از ۵۰ موضع داعش را در سوریه بمباران کردند.