به گزارشافکارخبر،دیلی میل اعلام کرد: " زهرا و سلما حلان، " دوقلوهای انگلیسی، ژوئن سال ۲۰۱۴(خرداد ۹۳) خانه خود را در منچستر ترک کردند تا به داعش در سوریه ملحق شوند. این دو خواهر با دو تروریست داعشی ازدواج کردند که هر دو در عملیات نظامی کشته شدند.

دوقلوهای انگلیسی حالا ۱۷ ساله هستند و پس از کشته شدن همسرانشان نیز حاضر به بازگشت نشدند و پیام‌های تهدیدآمیزی برای خانواده‌شان در منچستر ارسال می‌کنند. زهرا و سلما از اعضای خانواده خود به ویژه دو برادر کوچکترشان می‌خواهند به داعش ملحق شوند. آنها در یکی از پیام‌های خود آورده‌اند: احتمالا ما در نظر شما شیطان هستیم؛ اما ما پس از مرگ به بهشت می‌رویم و زندگی شادی خواهیم داشت. اگر به عضویت داعش درآیید، شما را به خوبی آموزش نظامی می‌دهند، شما مردان زیادی را خواهید دید که از انگلیس، چین، ایرلند، سوئد و هرجایی که فکرش را کنید به اینجا آمده‌اند. دوست ندارید یک کلاشینکف داشته باشید و با آن مبارزه کنید؟

این دو خواهر پیام‌های مشابهی برای هم‌کلاسی‌های سابق خود ارسال و فعالیت گسترده‌ای برای جذب نیرو آغاز کرده‌اند. خانواده زهرا و سلما اصالتی اهل سومالی دارند و در ابتدا به دانمارک مهاجرت کردند. آنها سپس راهی انگلیس شدند و در چارلتون منچستر اسکان یافتند. دوقلوهای داعشی یک خواهر بزرگتر و ۷ برادر دارند.