سوری‌ها روسیه را منجی خود می‌دانند

به گزارش افکار خبر، روزنامۀ گاردین نوشت: سوری های ساکن این دو شهر ساحلی در غرب سوریه، " ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه را قهرمان و منجی خود از چنگ گروه تروریستی داعش می دانند که جز ویرانگری چیزی برای آن ها نداشته است.

" لیندسی هیلسوم " روزنامه نگار انگلیسی در سفر اخیر خود به خاورمیانه در گزارشی که آن را در روزنامه گاردین منتشر کرد، تاکید کرد: اکثر مردم این دو شهر غربی سوریه بر این باورند که عملیات نظامی روسیه ضد داعش، به جنگ در این کشور پایان خواهد داد.

وی همچنین اذعان کرد که مردم لاذقیه و طرطوس، به اتفاق معتقدند که در حمایت از فعالیت گروه های تروریستی در سوریه، آمریکا متهم اصلی به شمار می رود و بسیاری از مردم این شهرها، از نتایج دخالت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، ناخرسندند و تاکید می کنند که تنها نتیجۀ آشکارِ یک سال ویرانگری(به بهانه مبارزه با داعش) قدرت گرفتنِ این گروهک تروریستی در منطقه بوده است.

هیلسوم در عین حال تاکید کرده که اکثر مردمی که در مناطقِ تحت کنترلِ بشار اسد رئیس جمهوری سوریه زندگی می کنند، برای پیوستن به ارتش به امید پایان دادن به جنگ، آمادگی دارند.

این روزنامه نگار انگلیسی خاطر نشان کرده که مردم طرطوس و لاذقیه، روس ها را دوستانی مخلص می دانند که پس از ۴ سال درگیری و جنگ در سوریه، سرانجام برای نجات مردم این کشور، به کمک آن ها شتافته اند.

وی با استناد به گواهی مردم این دو شهر، نوشت: سوریه به مرحلۀ بسیار بدی رسیده بود و آن اینکه به شکل گیری ائتلاف سعودی ها و آمریکایی علیه آن ها منجر شده بود و این ائتلاف، سوای شورشی ها و تروریست ها بود که در سوریه می جنگند؛ به این ترتیب، سوری ها ناچار شدند برای رهایی یافتن از این وضعیت، از روسیه بخواهند آن ها را نجات دهد.

هیلسوم خاطر نشان کرد که مردم طرطوس و لاذقیه کاملا به نقش مثبتی که روسیه در سوریه ایفا خواهد کرد، اطمینان دارند به ویژه که آن ها مشاهده می کنند بر عکس آمریکا و نیروهای ائتلاف بین المللی که در مدت حضور خود، هیچ کاری نکردند، روسیه بر شکست داعش و دیگر تروریست ها اصرار دارد.

ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش از روز چهارشنبه گذشته آغاز کرد که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست ها در سوریه وارد شده است.