سکوت اسلام آباد در فاجعه منا

به گزارشافکارخبر، «جیو» اعلام کرد: به گزارش وزارت امور مذهبی پاکستان طبق آخرین اطلاعات، هویت ۷۶ نفر از حجاج پاکستانی که در فاجعه منا جان باخته‌اند مشخص شده که ۴۷ نفر از آنها توسط اعضای خانواده‌شان شناسایی شده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده است که نهادهای پزشکی سعودی در حال تشخیص هویت اجساد حاجیان متعلق به کشورهای مختلف از جمله پاکستان از طریق آزمایش دی. ان. ای هستند.

روزنامه جنگ در این زمینه نوشت: تاکنون اجساد حدود ۳۰ نفر از حجاج پاکستانی در شهر مکه دفن شده است. با وجود این، مسئولان مربوطه در ۲ کشور از خانواده باقیمانده قربانیان پاکستانی خواسته‌اند تا درخواست خود را در خصوص تدفین بستگان خود در مکه و یا انتقال اجساد آنان به پاکستان ارائه دهند.

در همین حال رسانه‌های پاکستانی از دفن ۳۰ حاجی پاکستانی در شهر مکه و انتقال جسد «اسد مرتضی گیلانی» یکی از وزرای سابق و خواهرزاده «یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر سابق پاکستان به شهر کراچی خبر دادند.

رسانه‌های پاکستان آمار مختلفی از تعداد مفقودین حادثه منا گزارش می‌کنند که بیشتر این گزارش‌ها حاکی از مفقود شدن بیش از ۳۰۰ نفر از حجاج پاکستانی حکایت دارد.

برخی رسانه‌ها نیز تعداد واقعی قربانیان پاکستانی فاجعه منا را ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

دولت پاکستان تاکنون هیچ گونه واکنش اعتراضی به دولت عربستان در خصوص فاجعه منا نشان نداده و اعلام کرده که به هر آنچه دولت عربستان در این زمینه اعلام و اطلاع رسانی کند، اطمینان دارد.

همچنین مقامات پاکستانی در خصوص فاجعه منا به رسانه‌های این کشور هشدار داده‌اند که باید در این زمینه سکوت کنند.