واکنش بان کی مون به حملات روسیه در سوریه

به گزارشافکارخبر، النشره اعلام کرد: «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در واکنش به عملیات هوایی روسیه در سوریه علیه تروریستها، در مورد حملات همزمان روسیه و آمریکا در این کشور ابراز نگرانی کرد. وی در عین حال اذعان کرد که عملیات روسها به درخواست دولت سوریه انجام می شود.

از سوی دیگر، رویترز به نقل از یک افسر رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک هیئت نظامی روسی برای هماهنگی با رژیم صهیونیستی و جلوگیری از وقوع درگیری های ناخواسته در جریان عملیات هوایی روسیه در سوریه، به اراضی اشغالی سفر می کند.

همچنین، شبکه اسکای نیوز عربی در خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده های روسی روز دوشنبه ۱۵ عملیات در خاک سوریه انجام دادند که در این عملیات ها ۱۰ پایگاه مربوط به تروریست های داعش بمباران شد.

بر این اساس، شماری از ادوات نظامی داعش در استان حمص سوریه منهدم شد. روسیه از چهارشنبه ۳۰ سپتامبر سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی - غربی - صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده که تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.