شمار مجروحان فلسطینی به چند نفر رسید؟

به گزارشافکارخبر، مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن همچنان صحنه درگیری های شدیدی بین نیروهای رژیم اسرائیل و شهرک نشینان تندرو از یک سو با شهروندان فلسطینی از سوی دیگر است که به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از این شهروندان منجر شده است.

عبدالرحمن شادی عبیدالله نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی روز دوشنبه در درگیری های نزدیک اردوگاه عایده در شهر بیت لحم در کرانه باختری به ضرب گلوله نیروهای رژیم اسرائیل به شهادت رسید.

یک جوان فلسطینی نیز در درگیری های نزدیک شهرک صهیونیستی " بیت ایل " در شمال شهر البیره هدف شلیک گلوله قرار گرفت و شهید شد.

چند روز قبل هم، حذیفه عثمان علی سلیمان جوان ۱۸ ساله در اثر جراحت شدید ناشی از درگیری در اطراف شهر طولکرم در کرانه باختری به شهادت رسید. منابع پزشکی گفتند که وی از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و تلاش پزشکان برای نجاتش به جایی نرسید.

امروز هم از اولین ساعتهای صبح، درگیری هایی میان شهروندان فلسطینی و نیروهای رژیم اسرائیل در چندین شهر از جمله بیت المقدس، بیت لحم، رام الله، طولکرم و الخلیل رخ داده است.

در این میان، نیروهای ارتش رژیم اسرائیل به خانه یک فلسطینی در شهر الخلیل یورش بردند تا به ادعای خود یکی از کسانی را که به سوی آنها سنگ پرتاب کرده بود، بازداشت کنند؛ اما متوجه شدند که فرد مورد نظر کودکی ۳ ساله است.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین در آماری اعلام کرد: تعداد مجروحان درگیری های کرانه باختری و بیت المقدس تا نیمروز یکشنبه به ۳۹۵ رسید.

این آمار نشان می دهد که تعداد مجروحان با گلوله به ۳۲ مورد، تعداد مجروحان با گلوله پلاستیکی به ۱۱۸ نفر، مجروحان با گاز ۲۳۴ و مجروحان بر اثر ضرب و جرح به ۱۱ نفر بالغ می شود.