فرود موشکهای روسی بر سر داعشی ها

به گزارش افکارخبر، این وزارتخانه روز چهارشنبه در بیانیه رسمی که خبرگزاری روسی " اسپوتنیک " آن را منتشر کرد، افزود: جنگنده های نیروی هوایی روسیه از ۳۰ سپتامبر حملات هوایی خود را به پایگاههای تروریستها درسوریه آغاز کرده اند و این حملات تا کنون به انهدام شمار زیادی از خودروهای نظامی ازجمله تانکها و بسیاری از تاسیسات مستحکم شامل مراکز فرماندهی، انبار سلاح ها و مهمات و کارگاههای تولید مهمات جنگی منجر شده است.

این وزراتخانه افزود: جنگنده های روسیه با استفاده از سلاح های هوشمند، بمبها و موشکهای خودکار مانند بمب(کا ا بی ۵۰۰) که با استفاده از ماهواره ها و دستگاه لیزر و دستگاههای تلویزیونی که قدرت تشخیص دارند، به هدفهای خود حمله می کنند و این بمبها قابلیت نصب موتور را نیز دارد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، موشک " ایکس ۲۹ ال " با استفاده از لیزر به سوی هدف شلیک می شود، این موشک دارای کلاهک جنگی ضخیمی است که نیمی از وزن موشک را تشکیل می دهد و با سرعتی معادل دو برابر صوت به هدف اصابت می کند و قادر است سه متر در زمین و یک متر در بتن نفوذ کرده و هدف را متلاشی کند.

این وزارتخانه روز سه شنبه ( ۶ اکتبر۲۰۱۵ ) نیز از اجرای ۲۰ حمله هوایی در سوریه از جمله ۱۲ بار حمله به پایگاههای گروه تروریستی داعش خبر داده بود.