تحقیقات عراقدرباره زخمی شدن بغدادی

به گزارشافکارخبر، پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی اعلام کرد: سرویس‌های امنیتی عراق در حال بررسی صحت و سقم گزارش‌های منتشر شده مبنی بر زخمی شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به استان انبار در غرب عراق هستند.

ارتش عراق روز یکشنبه(۱۹ مهر) از حمله نیروی هوایی این کشور به کاروان ابراهیم عواد ابراهیم بدری القرشی سامرائی، معروف به ابوبکر بغدادی، خبر داد و در عین حال از سرنوشت وی ابراز بی اطلاعی کرد.


سعد معان، سخنگوی وزارت کشور عراق روز دوشنبه اعلام کرد: «ما همچنان در حال گردآوری و بررسی اطلاعات جهت دستیابی به یک ارزیابی دقیق هستیم.»


رسانه‌های عراقی اعلام کردند سامرائی در این حمله هوایی زخمی شده و به سرعت از محل حمله دور شده است.


بر اساس این بیانیه، بخش ویژه اطلاعاتی نیروی هوایی عراق بعد از جمع آوری اطلاعات دقیق درباره قصد سرکرده گروه تروریستی داعش برای شرکت در نشست عوامل داعش در استان ناآرام الانبار، کاروان حامل وی را هدف قرار داد. محل برگزاری این نشست نیز هدف حمله قرار گرفت.


پیش از این نیز گزارش‌های مشابهی درباره السامرائی منتشر شد، اما هرگز به تایید نرسید. به عنوان نمونه در ماه مارس، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند سرکرده داعش در حمله هوایی تحت هدایت امریکا زخمی شده است.

دیدگاه مقامات محلی

رافع الفهداوی، رئیس شورای عشایر استان الانبار، این حمله هوایی را تایید کرد و گفت: «طبق گفته اعضای سابق نیروهای امنیتی ساکن در این منطقه، بغدادی به شدت زخمی شده است و چند تن از رهبران داعش کشته شده‌اند.»

یکی از افسران عالی رتبه امنیتی الانبار نیز گفت وی گزارش‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد سامرائی در حمله به کاروان حامل وی زخمی شده و به یک بیمارستان در اَلبوکمال، شهری در نزدیک مرز سوریه، انتقال یافته است.

این در حالی است که برخی از مقامات امنیتی عالی رتبه عراق روز دوشنبه با اشاره به اطلاعات اولیه مبنی بر این که کاروان یادشده حامل چهره‌های رده پایین داعش به رهبری ابو سعد کربولی بوده است، احتمال دادند سامرائی در این کاروان نبوده است.

یکی از این مقامات گفت بعد از ارزیابی همه اطلاعات دریافت شده از منابع خود به احتمال قوی کاروانی که هدف قرار گرفته حامل ابوبکر بغدادی نبوده است.

وی افزود: «ما همچنان به تلاش‌های گسترده برای روشن شدن وضعیت ادامه می‌دهیم.»

تروریست‌های داعش در حال حاضر کنترل بخشی وسیع از عراق و سوریه را در اختیار دارند و در مناطق تحت تصرف خود بسیاری از مردم را کشته‌اند.