سرکرده «النصره» برای قتل «اسد» و «سیدحسن نصرالله» پاداش تعیین کرد

به گزارشافکارخبر، «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه مدعی شد که دخالت روسیه در دمشق پس از پیروزی‌های عناصر این گروه بوده است.

روزنامه «رأی الیوم» گزارش داد که جولانی از همه عناصر حاضر در قفقاز خواسته است که همه روس‌ها را بکشند و این مسئله را پاسخی به روسیه دانسته است.

وی همچنین اعلام کرد، کسی که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را بکشد سه میلیون یورو و هر کس «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب‌الله لبنان را به قتل برساند دو میلیون یورو پاداش دریافت خواهد کرد.

سرکرده گروه جبهه النصره در ادامه ادعا کرد: «[با روس‌ها کاری خواهیم کرد] که آنچه در افغانستان، چچن دیدند فراموش خواهند کرد و جنگ صلیبی جدید، آخرین تیر دشمنان اسلام خواهد بود».

وی ضمن حمله به همه طرف‌های داخلی و خارجی که در مسئله سوریه دنباله‌رو غرب هستند، گفت: «هدف از همه طرح‌هایی که غرب مطرح می‌کند از بین بردن ابهت اهل سنت است».

در همین راستا، «عبدالله المحیسنی» شخص موسوم به «قاضی شرعی» گروه جیش الفتح نیز دوشنبه(روز گذشته) با انتشار یک پیام صوتی از همه تروریست‌های سوریه خواستار «بسیج عمومی» شد؛ مسئله‌ای که در واقع از شکست تروریست‌ها در برابر ارتش سوریه و حملات نیروی هوایی روسی حکایت دارد.

یک منبع نظامی سوری نیز اعلام کرده بود، برای نخستین بار شماری از گروه‌های مسلحی که شهرک‌های کفریا و فوعه را در ریف ادلب محاصره کرده بودند از این منطقه عقب‌نشینی کردند تا خلأ ناشی از شکست‌های افراد مسلح در منطقه سهل الغاب را پوشش دهند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مرکزش در لندن قرار دارد و وابسته به معارضان است نیز اعلام کرد، هدف از حملات زمینی نیروهای سوری در شمال غرب کشور «در درجه نخست حمایت از مناطق تحت سیطره نظام در استان‌های حماه و لاذقیه است تا نیروهای نظام پس از آن پاتکی را برای بازپس‌گیری استان ادلب انجام دهند».

جنگنده‌های روسیه نیز از چهارشنبه ۳۰ سبتامبر(۸ مهر ماه)، در راستای درخواست دولت سوریه، در حال بمباران گروه‌های تروریستی در خاک این کشور است.