تجاوزات اسرائیل منطقه را منفجر خواهد کرد

به گزارشافکارخبر، روزنامه الشرق چاپ قطر در مقاله ای در رابطه با اوضاع کنونی فلسطین نوشت: اسرائیل به تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه می دهد و به نظر می رسد در این زمینه توجهی به خواسته های جهان عرب و دنیا وجود نخواهد داشت.


در این مقاله آمده است: اسرائیل به جای تعامل مثبت با خواسته های مشروع ملت فلسطین که کمترین آن توقف هتک حرمت به مسجدالاقصی است به قلع و قمع فلسطینی ها و اقدامات فاشیستی خود علیه ملت فلسطین به ویژه زنان و کودکان ادامه می دهد.


الشرق نوشت: اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در فلسطین، اوضاع را دشوارتر خواهد کرد و نقش بسیاری در ناآرامی ها در منطقه و چه بسا جهان خواهد داشت. این روزنامه قطری ضمن انتقاد از مجامع بین المللی که چشمان خود را به روی جنایات اسرائیلی ها علیه ملت فلسطین بسته است افزود: آنچه در شرایط فعلی مطلوب است این است که مواضع جهان به ویژه کشورهای عربی در قبال تجاوزات اسرائیل متوقف شود و اقدامات فوری برای کشتار مردم فلسطین اتخاذ شود.


در ادامه مقاله پیشنهاد شده است که جهان باید سیاست بازدارندگی واقعی را علیه اسرائیل دنبال کند سیاستی که این رژیم را به توقف تجاوزات وادار کند. تجاوزاتی همچون کشتار مردم بیگناه فلسطین و هتک حرمت مسجدالاقصی، جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد و تیراندازی و بازداشت کسانی که در این زمینه مقاومت می کنند، تجاوزاتی که اقتضا می کند عاملان آن تحت پیگرد قانونی و تحریم های بین المللی قرار بگیرند.


مناطق مختلف فلسطین از جمله کرانه باختری، نوارغزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از ابتدای ماه جاری میلادی(اکتبر) شاهد انتفاضه شهروندان فلسطینی علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی است. کابینه نتانیاهو که از به خشم آمدن فلسطینی ها در سرتاسر فلسطین به وحشت افتاده است برای سرکوب انتفاضه اقداماتی را اتخاذ کرده است که تخریب منازل عاملان عملیات های استشهادی، اخراج خانواده هایشان از کرانه باختری به نوارغزه، جلوگیری از تحویل پیکر شهدای عملیات استشهادی و افزایش احداثایست های بازرسی در کرانه باختری به ویژه بیت المقدس از جمله این اقدامات است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای انتفاضه تاکنون ۴۶ شهروند فلسطینی شهید شده اند که ۱۰ نفر از این افراد را کودکان تشکیل می دهند. شمار زخمی ها نیز به بیش از هزار و ۸۵۰ نفر افزایش یافته است. بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند. نظامیان صهیونیست در طول مدتی که از شروع انتفاضه جدید فلسطینی ها می گذرد نیز ۷۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده اند.