مخالف حملات هوایی روسیه در عراق هستیم

به گزارشافکارخبر، سی ان ان اعلام کرد: ژنرال «جوزف دانفورد» که امروز سه شنبه به عراق سفر کرده مخالفت خود را با گسترش حملات هوایی روسیه به این کشور اعلام کرد.

این در حالی است که پیشتر برخی مقامات عراقی از احتمال گسترش حملات هوایی روسیه به این کشور برای هدف قرار دادن مواضع داعش استقبال کرده بودند. روسیه از ماه گذشته میلادی حمله به مواضع گروه های تروریستی در سوریه را آغاز کرده که این کار با واکنش منفی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مواجه شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه گفت: در این مورد(حمله روسیه به مواضع داعش در عراق) با مقامات بغداد صحبت کرده ام و باید بگویم تا این لحظه مقامات عراقی در این رابطه هیچ درخواستی از روسیه نداشته اند.

بر اساس این گزارش، دانفورد برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان آمریکا و عراق در مبارزه با داعش به بغداد سفر کرده است.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در طول یک سال گذشته حملات زیادی را به مواضع این گروه تروریستی انجام داده اند اما گویا این حملات چندان رضایت بخش نبوده اند چون مقامات عراقی با توجه به نتایج حملات روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه، بطور ضمنی خواستار گسترش این حملات در عراق شده اند.

یادآور می شود دانفورد نوزدهمین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست که از اول اکتبر سال جاری میلادی فعالیت خود را شروع کرده است.